Kebaikan ESP Untuk Ibu Yang Sibuk

Tanggungjawab seorang ibu yang bekerja dan rumahtangga adalah sangat merumitkan. Komitemen sebegini menjejaskan pengambilan makanan mereka sering mengambil makanan yang tidak seimbang atau tidak makan sebarang makanan langsung. Ia adalah amat penting bagi seorang ibu untuk mengambil minuman protein soya kerana ia dapat memberikan mereka tenaga untuk menjalani rutin harian. 

5 TIPS UNTUK MEMILIH SUMBER PROTEIN YANG BETUL

1. Protein Tumbuhan vs Protein Berasaskan Haiwan

Kedua-dua protein tumbuhan dan berasaskan haiwan mengandungi protein yang sama. Walaubagaimanapun, sumber berasaskan haiwan seperti daging merah atau ayam mungkin mengandungi bahan kimia berbahaya dan berpenyakit. Protein soya lebih mudah dihadam, terutamanya dikalangan warga tua.


2. Kandungan Kolesterol Tinggi vs Kolesterol Rendah

Protein berasaskan tumbuh-tumbuhan mengandungi sifar kolesterol.

3. Kandungan Tinggi Lemak vs Rendah Lemak

Ayam mengandungi lemak tepu dan transfat. Manakala protein berasaskan tumbuhan bebas daripadanya. jadi, Makanlah kacang, biji-bijian, tauhu dan bijirin penuh yang memberikan anda protein tanpa lemak berlebihan.

4. GMO vs bukan GMO ?

GMO (Organisma yang diubahsuai secra genetik) ialah tumbuhan, haiwan, mikroorganisma atau organisma lain yang genetiknya telah diubahsuai menggunakan pengubahsuaian genetik atau teknik kejuruteraan. GMO ini telah dikaitkan dengan pelbagai risiko kesihatan.

5. Sumber Semulajadi vs Sumber yang diproses ?

Sebolehnya mungkin dapatkan protein anda dalam keadaan semulajadi. Makanan yang diproses mungkin kehilangan kandungan nutrien. Apabila anda tidak mendapat protein berkualiti tinggi yang memberikan asid amino dan kalsium untuk menguatkan tulang serta gigi.


Kebaikan ESP yang Memberikan Tenaga Berterusan, Yang Berasaskan Protein Tumbuhan yang Berkualiti Tinggi


✔ Membekalkan 14gram protein berasaskan tumbuhan.
✔ Mempunyai skor PDCAAS (Protein Digestibility Corrected Amino Acid Score) 1.0 - nilai tertinggi protein keterhadaman dan protein yang paling berkualiti.
✔ Mengandungi 9 jenis asid amino
✔ Tinggi dengan kalsium
✔ Tanpa KOLESTEROL
✔ Protein soya membantu menurunkan paras kolesterol.

*Jumlah proetin soya yang disyorkan untuk memberikan kesan penurunan terhadap kolesterol darah adalah 25g sehari.


5 KEBAIKAN ESP KEPADA IBU YANG SENTIASA SIBUK

1. MENINGKATKAN SERI KULIT

Untuk kulit yang berseri, berikan kulit anda protein yang berkualiti tinggi lengkap dengan kesemua asid amino perlu. Protein soya mengandungi isoflavon yang mempunyai aktiviti estrogenik yang membantu merangsang kulit untuk kelihatan lebih muda. Kajian menunjukkan bahawa pengambilan isoflavon soya membantu meningkatkan keanjalan kulit.

2. MENGUATKAN RAMBUT DAN KUKU

Keguguran rambut dan kuku yang rapuh sering dikaitkan dengan pemakanan yang tidak berkhasiat serta kekurangan nutrien, terutamanya protein. Kekurangan asid amino perlu, menyebabkan badan tidak dapat menghasilkan keratin yang mencukupi. Akibatnya, rambut dan kuku kelihatan nipis dan rapuh.

3. MELEGAKAN KETIDAKSELESAAN PERUT

Komitmen dan jadual harian yang padat menyebabkan pengambilan makanan diabaikan dimana ia boleh mendatangkan masalah ketidakhadaman, pedih hati, perut kembung atau gastritis, sekiranya dibiarkan berlarutan. Protein soya yang mudah disediakan dan berkhasiat memberikan si ibu hidangan yang cepat pada bila-bila masa, di mana jua. Kajian juga menunjukkan bahawa protein soya dapat mengurangkan penghasilan asid gastrik berlebihan dan memastikan perut anda sihat.


4. MENYOKONG KEHAMILAN SIHAT

Kesihatan sepanjang temph kehamilan adalah amat penting untuk perkembangan bayi serta ibu mengandung. Dalam tempoh ini, ibu mengandung haruslah mengambil protein yang mencukupi bagi memenuhi keperluan janin yang sedang membesar. Pengambilan protein secara konsisten dalam tempoh kehamilan dapat membantu meningkatkan berat dan ketinggian bayi baru lahir, mengurangkan peratusan kelahiran bayi yang tidak cukup umur.

5. MENGGALAKAN PENGHASILAN SUSU IBU

Susu ibu merupakan nutrisi yang terbaik bagi tumbesaran dan perkembangan bayi. Ia juga kaya dengan antibodi yang merupakan sumber imunisasi pertama dalam saluran usus untuk bayi yang baru lahir. Walaubagaimana, ibu yang sering mengabaikan pemakanan mereka semasa tempoh penyusuan. Dengan protein soya yang berkualiti tinggi, ia membantu memenuhi seseorang ibu yang menyusu serta membantunya menjalani tempoh penyusuan yang lebih lancar.


Berminat untuk mendapatkan ESP anda hari ini ? Jom kontek Feni untuk order atau klik saja Order Sini.

Safeni Feni
Shaklee ID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com


No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.