SET MENOPAUSE UNTUK WANITA

Wednesday, October 25, 2017
SIMPTOM MENOPAUSE DAN SUPLIMEN YANG SESUAI

1. PENDARAHAN YANG BERULANG SEHINGGA MENYEBABKAN ANEMIA
Rata-ratanya inilah simptom utama yang berlaku kepada mereka yang bakal menghadapi menopause. Pendarahan ini bermula dengan kedatangan haid dan seterusnya darah akan keluar dengan banyak sehingga lebih daripada 7 hari.
Ini menyebabkan wanita yang mengalami simptom ini akan mendapat anemia dan ada yang mengalami tekanan darah rendah.
Suplimen : Vitalea

2.MUDAH MARAH, MENANGIS DAN SANGAT SENSITIF
Ini memang tidak dapat dinafikan lagi. Apabila menghampiri menopause, wanita yang mengalaminya akan mudah terganggu emosi. Selalunya wanita ini akan mudah sangat sensitif walhal untuk perkara yang kecil sahaja.
Suplimen : B Complex

3. SALURAN KENCING MUDAH MENDAPAT JANGKITAN KUMAN
Bagi wanita yang telah menopause, saluran kencing sangat mudah mendapat jangkitan.Ini berlaku disebabkan hormon estrogen dah semakin berkurang.
Suplimen : Alfalfa

4. OTEOPOROSIS DAN REPUT TULANG
Kepadatang tulang akan semakin berkurang dan ini menyebabkan tulang akan cepat patah. Hati-hati untuk mereka yang dah menopause, anda sangat memerlukan kalsium
Suplimen : Osteoporosis

5.KULIT MENJADI KERING DAN CEPAT BERKEDUT
Disebabkan paras hormon estrogen semakin berkurang, ini menyebabkan kulit menjadi cepat kering. Kulit yang kering akan menyebabkan ia berkedut.
Suplimen : Vitamin C,Gla Complex


No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.