Sehari Satu Cerita 10

Thursday, February 22, 2018
Meneruskan cabaran hari ini dengan menulis serba sedikit tentang kehidupan seorang wanita yang diberi cuti selama seminggu sempena Hari Raya Cina bagi tahun 2018. Perjalanan cuti yang biasa saja tiada yang luar biasa.

Rutin harian yang tiada beza dengan hari-hari sebelum ini. Tinggal 3 hari je lagi nak masuk kerja. Esok Jumaat, Sabtu dan Ahad. Esok Abang Aus sekolah macam biasa. Petang ni Abang dah mula mengaji. Lama sangat dah cuti mengaji. Mengaji pun 4 hari je seminggu. Hari Rabu cuti mengaji.

Petang ni pukul 5, Abang kena bersiap untuk mengaji. Mengaji pun sekejap je. Bila ummi cuti ni, ummi yang kena hantar dan tunggu Abang. Kalau ummi kerja, opah yang kena tunggu.

Ummi hari ni basuh baju dan sidai baju. Lipat belum lagi. Tengahari Abang balik sekolah terus ummi datang rumah opah. Sampai rumah opah tolong opah apa yang patut. Tiada yang luar biasa pun. Abah kerja macam biasa. 

Mujur juga ada pc paksu. Boleh jugak ummi tumpang-tumpang update blog yang satu lagi. Hehehe update tips-tips dan produk yang inshaAllah suatu hari nanti boleh mendatangkan hasil. Blog ni hanya untuk meluahkan rasa hati dan rutin harian sebagai seorang Safeni. Kehkehkeh

Setakat ni malas lagi nak main dengan coding nak tukar-tukar template. Nak minta orang lain buat rasa macam rugi pulak sebab ummi boleh buat sendiri. Bukan tak yakin dengan orang lain. Tapi lebih puas bila boleh adjust-adjust sendiri. Tak puas hati kita tukar. 

Nak tukar mood yang negatif kepada mood yang lebih positif memang susah. Orang kata nak melawan nafsu sendiri memang susah. Begitu juga dalam nak buat baik. Syaiton tu selalu sangat menghasut. Kalau iman tak kuat boleh buat kita hanyut. Dunia ni penuh dengan pancaroba.

Orang yang berjaya ialah orang yang berjaya melawan nafsunya.


No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.