Tukar Cover Facebook Dengan Canva

Monday, February 26, 2018
Canva adalah salah satu medium untuk edit photo secara percuma. Feni suka gunakan Canva ni sebab boleh guna PC. Tak suka sangat guna handphone sebab jem tangan-tangan dok edit. Senak mata sebab screen kecik. Jadi Feni lebih bahagia dengan Canva. Gambar pun nampak lebih class dan cantik.



Nak guna Canva ni mudah je. Mesti ada internet. Kalau takde internet tak boleh tapi kalau guna handphone tak tahu sebab belum cuba. Kena signup dulu. Feni just signup terus melalui FB je.

Signup di sini dan mulakan explorasi mencipta dan memecahkan otak mengikut kreativiti masing-masing. Feni pernah juga buat sharing dalam group-group untuk memudahkan mereka faham dan enjoy dengan Canva ni.

Kebanyakan sahabat-sahabat Feni yang dah cuba gunakan Canva ni memang puas hati sebab boleh save gambar dalam bentuk JPEG atau PNG. Bagi Feni yang suka gambar nampak real ni lebih suka save PNG. 

Dalam Canva ni, macam-macam kita boleh buat. Poster untuk instagram, cover fb, blog grafik dll. Nak tahu lanjut korang explore lah di Canva ya. 

Gambar cantik boleh buat modal orang tertarik nak beli. Hehehe boleh gunakan Canva ni untuk buat poster cantik-cantik. Ianya percuma sahaja.

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.