ESP UNTUK SENTIASA BERTENAGA SEPANJANG HARI

Monday, March 12, 2018
Menjalani kehidupan seorang isteri, ibu dan juga pekerja sangat-sangat memerlukan tenaga yang banyak. Protein soya dapat membantu malah ia juga memberikan zat-zat yang diperlukan sepanjang hari. 


ESP MEMBERIKAN TENAGA BERTERUSAN

Karbohidrat terurai dengan cepat menyebabkan paras gula darah naik mendadak dan kemudiannya turun dengan pantas., menjadikan kita mudah letih dan mudah rasa terganggu dan mudah lapar. Manakala protein soya memberikan kesan yang berlainan. Ia adalah makanan dengan indeks glisemik (GI) rendah yang dapat membantu mengekalkan tahap insulin dan gula darah yang sihat. Mengekalkan rasa kenyang yang lebih lama dan memberikan tenaga berterusan sepanjang hari.


PROTEIN SANGAT PENTING UNTUK MERANGSANG PENGHASILAN DAN PERKEMBANGAN OTOT YANG SIHAT

Protein mengekalkan penghasilan dan perkembangan otot yang sihat, pengambilan protein yang mencukupi turut membantu memelihara kesihatan tendon, ligamen dan tisu-tisu badan yang lain. Protein soya mengandungi kompaun osiflavon semulajadi yang membantu meningkatkan jisim otot, penambahbaikan komposisi badan dan menggalakkan pengurangan berat badan.


KELEBIHAN ESP SHAKLEE

✿ ESP dihasilkan daripada kacang soya NON-GMO yang tidak diubah genetiknya.
✿ Pengambilan ESP sebanyak 3 sudu besar bersamaan 14gram protein (105 kcal).
✿ Proses penyerapan protein untuk setiap individu adalah berbeza-beza sekitar 5-9gram setiap jam.

✿ Jadi dalam masa 3 - 4 jam sudah berasa lapar jika hanya minum esp semata-mata.
✿ Anda dinasihatkan makan makanan yang rendah kalori ditambah bersama esp seperti oat, roti gandum, biskut dan lain-lain.
✿ ESP juga mengandungi 500mg kalsium untuk setiap hidangan.

Berminat untuk mencuba ESP sebagai hidangan sampingan yang sihat bolehlah menghubungi Feni atau klik link wasap di bawah.


Safeni Feni
Shaklee ID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.