BEBAS SUNTIK INSULIN SETELAH MENGAMALKAN VIVIX SHAKLEE

Masih lagi dalam mood hari raya. Makan ketupat, lemang dan rendang memang seronok. Namun bagi orang-orang lama yang mempunyai penyakit kencing manis, sangat berhati-hati dalam memilih makanan. Buat makanan untuk hidangan hari raya bukan main tapi hanya mampu tengok sebab nak makan takut gula dalam darah naik.

Banyak cerita bila balik kampung untuk beraya ni kan. Mereka yang ada penyakit kencing manis atau diabetis ni sangat takut nak ambil suntikan insulin kerana sering dimomokkan dengan keburukan insulin.

Apa itu insulin ?


Insulin ialah sejenis hormon yang dihasilkan oleh pankreas manusia. Ianya berfungsi untuk menukarkan glukos/gula yang terdapat dalam aliran darah menjadi tenaga. 

Pesakit kencing manis perlukan insulin jika tahap glukos terlalu tinggi. Perlu membuat ujian ketone dalam kencing untuk mengelakkan koma diabetik keoasidosis.

Kesan Sampingan Insulin


✿ Alahan tempatan dengan kemerahan
✿ Edema
✿ Tahap gula dalam darah rendah
✿ Gangguan penglihatan
✿ Bengkak
✿ Reaksi suntikan lokasi
✿ Retinopati

Macam-macam mitos yang kita dengar tentang suntikan insulin ni. Sebaiknya dapatkan nasihat doktor sebelum mengamalkan apa-apa suplemen atau rawatan alternatif. Bagi orang kampung yang lebih percayakan alam semulajadi, mereka lebih suka mengamalkan herba-herba dari alam untuk memulihkan kencing manis.

Namun herba alam ini bukan senang nak dapat. Prosesnya juga sangat rumit sebab perlu dijemur kemudian direbus berjam-jam bagi menghasilkan hasil terbaik. 

KENAPA PERLU PILIH VIVIX SHAKLEE


Vivix adalah suplemen yang dihasilkan dari sumber alam semujadi yang diuji secara klinikal. Antara KEBAIKAN VIVIX  adalah membantu melambatkan sel-sel penuaan dan mengurangkan komplikasi kepada pesakit diabetis.


TESTIMONI PENGAMAL VIVIX 







Vivix adalah suplemen yang membantu dalam meningkatkan tahap kesihatan. Untuk mendapatkan vivix boleh terus menghubungi Feni.


Safeni Feni
Shaklee ID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com


No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.