Coretan Merapu Raban Hari ni

Thursday, July 12, 2018
Alhamdulillah masih lagi berpijak di bumi yang nyata. Masih mencari-cari hala tuju kehidupan. Masih berusaha untuk mencapai kejayaan. Rasa susahnya nak capai satu-satu kejayaan. Rasa susahnya nak capai apa yang diimpikan tapi alhamdulillah Allah sentiasa bagi jalan.

Tiba-tiba hilang fokus dan tak tahu apa yang aku nak buat sebenarnya. melihat kejayaan orang lain terbit rasa cemburu. Bila agaknya aku nak capai macam mereka. Padahal aku boleh saja tapi entahlah. Tak tahu nak mula dari mana.

Bukan senang nak senang dan bukan susah nak susah. Entry kali ni just nak share perasaan down je. Aku manusia biasa yang kadang-kadang motivasinya tinggi menggunung. Kadang-kadang rasa nak sorok je muka ni dalam tanah. Allahuakbar.

Mengenangkan nasib diri, anak-anak, suami dan juga keluarga, Aku tak boleh nak terus mengalah. Aku kena kuat semangat. Ada hikmah di sebalik apa yang berlaku.

Sekurang-kurangnya aku tidak susah sangat. Masih punyai semuanya cuma tidak semewah orang lain. Nafsu semuanya. Ikutkan hati memang nak semua. Nak pulak nak dengan segera. Tengok orang senang kita pun nak senang padahal orang lain pun sama je. Nak senang kena usaha.

Hari ni last day berpuasa. Alhamdulillah berjaya puasa 6 tahun ni. Puasa ganti pun dah setel. Syukur ya Allah. Lepas ni kita banyakkan amal dengan berpuasa sunat di hari Isnin dan Khamis. Puasa sunat bulan Rejab & sebagainya. Semoga segala ibadahku diterima oleh Allah.

Nak buat benda baik memang banyak halangan. Kalau kita istiqamah inshaAllah semuanya akan baik-baik sahaja.


No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.