SELAMAT MENYAMBUT KEMERDEKAAN YANG KE-61 RAKYAT MALAYSIA

Friday, August 31, 2018
Alhamdulillah masih diberikan peluang untuk menyambut hari Kemerdekaan Yang ke-61 bagi rakyat Malaysia. Bumi bertuah yang penuh dengan nikmat dan rahmat tuhan yang tidak terhingga.

Apa aktiviti kami hari ini ?

Bangun pagi bersiap-siap untuk ke sekolah Abang Aus. Ada majlis sambutan kemerdekaan di sekolahnya. Walaupun hari ini diisytiharkan sebagai hari cuti umum namun Abang Aus tetap bersemangat untuk menyambutnya. Guru sekolah bagi surat untuk ibu bapa supaya datang untuk memeriahkan majlis.

Ummi dengan abah cuti hari ni, jadi kami pun tak melepaskan peluang untuk bersama dengan Abang Aus. Ada pertandingan mewarna untuk anak-anak dan juga ibu bapa. Kami jarang dapat bersama dengan Abang Aus kalau ada majils yang dibuat. Bila ada peluang macam ni memang seronok sangat. Abang Aus pun suka kalau ummi dan abah ada bersama.

Majlis dimulakan dengan nyayian lagu-lagu kebangsaan. Kemudian melakukan perarakan anak-anak tabika. Seterusnya pertandingan mewarna bagi anak-anak dan ibu bapa. Ada 2 kategori. 







Pertandingan tamat pada pukul 11.00 tengahari. Sambil-sambil cikgu menilai lukisan yang kami warnakan. Kami dijemput untuk menikmati juadah yang banyak tersedia. Ada yang sekolah sediakan dan juga sumbangan ibu bapa. 

Sambil-sambil makan tu cikgu umumkan pemenang bagi pertandingan mewarna. Ummi dengan abang tak ada nombor pun.Hahaha sekadar dapat saguhati. Okey la kan. Alhamdulillah.

Lepas makan dan majlis penyampaian hadiah berakhir kami semua bersurai. 

Petang ni inshaAllah akan ke Floria Putrajaya pula untuk menikmati keindahan flora dan fauna. Bawa anak-anak berjalan sambil luangkan masa berkualiti dengan keluarga.

Selamat menyambut hari MERDEKA yang ke-61. Semoga negara kita terus aman dan bahagia selalu.




2 comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.