5 TAHUN 6 BULAN 4 HARI SUDAH AKU DI SINI

Thursday, October 04, 2018
Alhamdulillah pejam celik sudah 5 tahun aku kerja di sini. Suasana kerja yang best bagi aku sebab flexible. Bos pun okay-okay sahaja. Bab gaji memang tak boleh nak cakap sebab P&C.

Kadang-kadang teringin juga nak cuba sesuatu yang baru tapi mengenangkan aku kena pergi interview balik. Lepastu  nak dapat benefit macam sekarang ni memang susahlah. Mungkin rezeki aku di sini. 

Azam aku nanti. Nak kerja sampai umur 40 tahun je dengan orang. Lepas umur 40 tahun aku nak berhenti kerja dan fokus dengan bisnes sendiri. Sekarang ni enjoy dulu dengan pengalaman menjadi seorang pekerja.

Kalau sebelum ni, aku sering bertukar-tukar kerja sebab selalu berpindah. Lepas tu, masa tu tak kahwin lagi jadi komitmen pun memang tak banyak. Hanya untuk diri sendiri je. Jadi memang tak kisah pun apa nak jadi esok hari.

Bila dah kahwin dan beranak pinak ni, mula berfikir ke depan untuk masa depan anak-anak. Kerja kuat untuk masa depan anak-anak. 


Antara tugasan awal Kak Feni masa mula-mula masuk company ni. Terkejut sebab pejabat memang huru hara. Tak tahu nak mula dari mana. Filing pun memang hancur. Hari kedua Kak Feni kena cucuk di kedua belah tangan untuk masuk ubat sebab kena muntah-muntah dan cirit birit. Haha terkejut dengan keadaan opis. Mula-mula memang teruk sangat rasa. Banyak benda nak kena buat. Sekarang alhamdulillah semua dah "under control".

Tahun 2013 Kak Feni tak banyak share di media sosial. Kunun nak private. Sebenarnya tak reti pun. Kehkehkeh.


[FIREDRILL 2013] 
Ni adalah kali pertama Kak Feni kena turun ke bawah melalui tangga dari tingkat 13. Rasa nak tercabut kaki. 2 minggu tak hilang sakit urat disebabkan firedrill ni. Serik dah rasa nak turun ke bawah guna tangga. Merasa jugalah turun dengan tangga. Sampai bawah kaki dah tak rasa apa dah.


Ni masa tahun 2015. Kerja semakin bertambah dan bertambah. Kak Feni mula faham tentang kerja-kerja sebagai pemaju seperti progress billing, kira loan dan sebagainya. Alhamdulillah untuk ilmu ini.

Kini dah 5 tahun lebih masih kerja disini. Daripada badan kurus keding, comel lote. Sekarang ni dah semakin comel dan lotenya. Hahahaha


Dalam 5 tahun ni, banyak suka duka yang telah dilalui. Banyak benda yang best berlaku sebab boss dan sahabat semuanya baik-baik. Kami bekerja dengan ikhlas hati untuk sama-sama menjemput rezeki.

Semoga ada sinar di kedepan hari. Boss naikkan gaji ke. Dapat bonus berkodi-kodi ke. Bawak kami pergi travel ke. Best kan ? 


4 comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.