KEBAIKAN VITAMIN C SHAKLEE

Tuesday, October 02, 2018
Vitamin C tidak pernah dijumpai secara sendirian. Makanan yang mengandungi vitamin C juga mengandungi bioflavonoid. Bioflavonoid diperlukan untuk penyerapan vitamin C dan kedua-duanya berfungsi bersama-sama untuk meningkatkan fungsi badan supaya kita berasa sihat setiap hari. Sentiasa pastikan mengambil dos vitamin C untuk kesegaran segera bila-bila masa dan dimana sahaja.

1. Mabuk Hamil

Bagi sesetengah wanita, mabuk hamil boleh berlaku sepanjang hari. Apabila digabungkan dengan vitamin K, Vitamin C membantu melegakan rasa mual dan muntah. Pilih vitamin C yang memberi anda rasa masam sedikit untuk melegakan mabuk hamil.




2. Mengantuk

Kajian menunjukkan bahawa kekurangan vitamin C boleh menyebabkan tidur lebih pendek. Kurang tidur atau kualiti tidur yang tidak bagus boleh menyebabkan kekurangan tenaga dan mengantuk pada siang hari yang menjejaskan produktiviti. Kekalkan kesegaran dengan vitamin C yang boleh dikunyah.



3. Selsema

Gejala seperti hidung berair, bersin, keletihan dan batuk boleh dikurangkan dengan pengambilan vitamin C. Antioksidan ini meningkatkan pengeluaran sel darah putih, yang merupakan komponen utama sistem imun. Ia juga dapat mengurangkan tempoh selsema.



4. Mabuk Laut

Mabuk laut berlaku apabila sistem keseimbangan telinga dalaman terganggu, yang mengakibatkan penghasilan histamin, yang menjadikan kita mabuk laut. Hindari mabuk laut dengan vitamin C yang berfungsi sebagai ati-histamin, memulihkan keseimbangan badan serta mengurangkan simptomnya untuk memastikan keselesaan sepanjang perjalanan.


5. Sakit Tekak

Sakit tekak berlaku apabila tekak dijangkiti, menyebabkan keradangan. Vitamin C mengandungi sifat anti histamin untuk membantu menyekat kesan keradangan dan meneutralkan toksin yang dihasilkan oleh jangkitan. 


PERBEZAAN SHAKLEE


Vitamin C yang selamat untuk diamalkan. Rasa citrus yang hebat. Ditambah dengan serbuk rosehips, bioflavonoid sitrus dan hesperidin untuk meningkatkan fungsi vitamin C.


Hubungi Kak Feni untuk info berkenaan dengan produk Shaklee serta membuat pesanan.

Safeni Feni
Shaklee ID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com

1 comment:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.