MANFAAT B COMPLEX SHAKLEE UNTUK KESIHATAN

Wednesday, October 24, 2018

Siapa yang memerlukan B-Complex ?

✿ Wanita hamil
✿ Ibu yang menyusukan anak
✿ Ibu yang sedang berpantang
✿ Mereka yang mementingkan kecantikan kulit
✿ Mereka yang mahukan zuriat
✿ Mereka yang mengalami masalah migrain
✿ Mereka yang mengalami masalah eczema atau alahan
✿ Mereka yang ingin mengawal paras kolestrol

Tanda-tanda badan kekurangan Vitamin B

✿ Lemah sistem saraf
✿ Mengganggu fungsi otak yang mana akan meningkatkan lagi penyakit jantung
✿ Boleh mengakibatkan anemia
✿ Masalah depresi(tekanan perasaan)
✿ Kehilangan daya memori
✿ Cepat letih
✿ Sesak nafas
✿ Insomnia
✿ Kurang fokus dan konsentrasi
✿ Mudah tersinggung

MANFAAT B-COMPLEX SHAKLEE

1. Mengurangkan Risiko Kecacatan Otak atau Tulang Belakang Janin Dalam Kandungan


Mengapakah wanita hamil perlukan asid folik?

Asid folik menolong melindungi bayi dalam kandungan anda daripada kecacatan dalam sistem sarafnya (kecacatan tiub neural) seperti spina bifida.

Spina bifida berlaku apabila pelindung yang melitupi saraf tunjang bayi tidak tertutup dengan sempurna. Ini boleh menyebabkan kerosakan saraf kekal. 

Dalam masa 12 minggu pertama kehamilan, otak dan sistem saraf bayi terbentuk dan berkembang dengan pesat. Oleh sebab itu, adalah sangat penting untuk mengambil folik asid setiap hari pada masa itu.

2. Meredakan Senggugut Dan Simprom Sebelum Datang Bulan



B-Complex boleh dianggap sebagai vitamin anti-stress. Bagi wanita yang selalu mengalami masalah PMS atau senggugut boleh amalkan B-Complex beberapa minggu sebelum datang bulan. Ia membantu melegakan masalah senggugut dan menstabilkan hormon.

3. Mencegah Perlcche atau Kerekahan Mulut, Jangkitan Lidah (glossitis) dan Nafas Berbau


Bagi yang ada masalah mulut berbau, selalu kena ulser dan masalah mulut boleh juga ambil B-complex untuk membantu mengatasi masalah ini. Penyakit mulut boleh menyebabkan masalah hilang keyakinan kepada diri. Nak bercakap dengan orang pun malu kalau mulut berbau. B-Complex boleh bantu.

4. Baik untuk Mata



B-Complex adalah vitamin yang disarankan untuk mata.  Cukupkan keperluan harian B-Complex  boleh mengurangkan keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan, memperkasakan daya ingatan dan daya pemerhatian (fokus).

5. Membantu Pembentukan Sel Darah Merah dan Antibodi yang Sihat Serta Mencegah Anemia


B-Complex membantu menguatkan anti-bodi. Bagi ibu mengandung yang mengalami masalah HB low, elok amalkan B-Complex. Kalau pergi klinik, doktor akan bekalkan asid folik untuk ibu bagi tujuan meningkatkan HB. 

6. Melawan Tekanan, Meredekan Sakit Kepala, Kemurungan, dan Insomnia serta Memastikan Fungsi Saraf




B-Complex juga dikenali sebagai vitamin anti-stress. Bagi mereka yang selalu berada dalam keadaan tertekan, stress dan kemurungan boleh ambil b-complex sebagai suplemen harian. 


7. Membantu Masalah Rambut




Keguguran rambut selalu terjadi kepada mereka yang sudah berumur. Namun hari ni sudah tak kira umur disebabkan oleh gaya hidup kita. Makan makanan yang kurang berkhasiat seperti makanan segera, tak bersenam dan sebagainya. Rambut mudah gugur dan risiko untuk botak.

8. Memberikan Tenaga


B-Complex adalah antara suplemen yang ada dalam SET KURUS SHAKLEE. Ini adalah kerana ia berfungsi menukarkan makanan kepada tenaga. Ia juga membantu dalam memberikan tenaga berpanjangan.

9. PERBEZAAN SHAKLEE


B-Complex Shaklee berbeza dengan vitamin B dalam pasaran kerana ianya dihasilkan daripada bahan-bahan semulajadi dan diuji selamat untuk diamalkan. Pengambilan secara berterusan menjadikan kualiti kehidupan lebih baik.

Jangan lupa dapatkan B-Complex hari ini dengan menghubungi Kak Feni.

Safeni Feni
Shaklee ID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com


2 comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.