POKLI MEE CELOP & COCONUT SHAKES

Monday, October 08, 2018
https://lobakmerah.com/7-mee-celup-terbaik-di-sekitar-lembah-klang/


Semalam kami berkesempatan untuk menjamu selera dengan makan bihun celup dan mee celup di kedai Pokli Mee Celup. Lama dah abah cakap nak bawa kami anak beranak ke sini.

Alhamdulillah memang berbaloi kami jalan jauh dari Hulu Langat. Ummi pilih bihun celup special (ada teluk gedik) dan teh vanilla. Abah pula minta megi celup special (ada telur gedik) dan coconut shakes. Anak-anak taknak order makan sebab masih kenyang makan nasi goreng yang ummi masak pagi tu. Mereka hanya minta air merah (air sirap).

Bila dah sampai makanan yang kami pesan. Ummi memang tak sabar nak rasa. Maklumlah memang sangat-sangat sukakan makanan yang bersup-sup ni. Bila dah rasa memang sedap sangat. Ditambah dengan bahan-bahan yang ada di atas meja seperti cili jeruk, serbuk cili dan juga cili kisar.

Oleh kerana ummi share je dengan adik rayyan. Ummi hanya letak cili jeruk je. Adik mula-mula taknak makan bila dah rasa sekali memang nak lagi. Abang aus pun sama. Kongsi megi celup dengan abahnya. Air pun sedap dan harganya murah.



Jumlah semua sekali apa yang kami makan semalam ialah RM16.00 sahaja. Lain kali boleh datang lagi. Owner pun baik dan peramah. 

Masa kami sampai tu, kedai baru nak beroperasi sebab nasi pun belum masak lagi. Yang siap hanya bahagian mee. Masa kami nak balik dah penuh dengan orang yang datang untuk menikmati makanan di sini.

Lepas makan, kami mula bergerak tanpa arah tujuan. Mulanya plan nak pergi UTC sebab nak renew SSM dan juga lesen memandu dan GDL abah, tak jadi sebab dokumen tak lengkap. Kami pun menuju ke MyTown untuk jalan-jalan sambil cuci mata.



2 comments:

  1. Kat Kelantan selalunya byk menu mee celup ngn telur gedik.. kt Batu caves pun ade yer..murah jugak harganya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada fiza. Kak Feni pn jauh berjalan di hujung minggu sebab nak rasa bihun celop ni.

      Delete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.