6 MANFAAT OMEGA GUARD SHAKLEE

Thursday, November 22, 2018
Omega Guard Shaklee dihasilkan dari ikan air laut sejuk seperti sardin, makerel, herring, anchovies yang berada di peraian Jepun. Omega Guard adalah 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan. Berbanding dengan produk omega di pasaran, Omega Guard merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi spectrum penuh 7 jenis asid omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA, dan banyak lagi. Satu kajian menunjukkan Omega Guard dapat membekalkan 905mg asid-lemak omega-3 EPA dan HDA.

MANFAAT OMEGA GUARD


1. MEMPERBAIK MASALAH KULIT KERING DAN BERJERAWAT



Bagi mereka yang mengalami masalah kuling kering dan berjerawat boleh amalkan Omega Guard sebagai suplemen harian untuk membantu dalam melembabkan kulit. Omega-3 merupakan asid lemak yang penting yang tidak dapat dihasilkan oleh badan kita. Oleh itu, kita perlu mengambilnya dari makanan. Omega-3 dari asas tumbuhan tidak boleh ditukarkan kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan. Omega-3 membantu merembeskan prostaglandin dengan lebih berkesan untuk menghalang prostetomegaly dan membuang air kecil yang timbul dari andropos. Ia juga mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS, menjadikan kulit licin dan cantik kemerah-merahan.

2. MENINGKATKAN FOKUS & MENGHUBUNGKAN SEL OTAK



DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit Alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran, dan mencegah migrain. Satu hidangan Omega Guard dapat membekalkan 905mg asid lemak omega-3 EPA dan HDA.

3. MEMBANTU PERKEMBANGAN OTAK BAYI




Sesuai untuk ibu hamil dan kanak-kanak. DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa dalam kandungan. Susu ibu mengandungi kandungan DHA yang tinggi. 

4. MENGEKALKAN TEKANAN DARAH YANG NORMAL



DHA dan EPA boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi yang lebih rendah dan kepekatan darah, melincirkan saluran darah, dan peredaran darah, mengekalkan peredaran darah yang lancar. Oleh sebab itu, ia efektif untuk membantu mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan di leher atau sakit kepala. Ia juga merendahkan kolesterol, menghindarkan pembekuan darah di dalam badan, mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolesterol LDL, mengawal masalah obesiti, mencegah arteriosclerosis, myocardial infarction, membantu mengurangkan risiko sakit jantung.

5. MENGATASI KEBAS-KEBAS & MENGUATKAN SENDI




Paras asid lemak omega-3 larut dalam tisu rawan. Oleh itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis, memelihara fungsi sendi dan gout dengan efektif.

6. MENGAWAL MASALAH OBESITI



Bagi yang ingin mengawal berat badan untuk mendapat berat badan yang ideal. Omega Guard boleh bantu kerana asid lemak omega-3 membantu dalam mencairkan lemak dan kolesterol jahat dalam badan. Ia bukan sahaja membantu dalam merendahkan kadar kolesterol dalam badan malah membantu untuk kurus juga.


Berminat untuk mendapatkan Omega Guard sebagai suplemen harian boleh hubungi Kak Feni.

Safeni Feni
Shaklee ID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.