TARIKH BAYARAN GAJI TAHUN 2019

Thursday, December 13, 2018
Untuk peniaga kecil-kecilan macam Kak Feni yang buat bisnes online ni memang penting untuk tahu tarikh gaji. Selalunya gaji ni kita ikut tarikh gaji penjawat awam. Kalau swasta bergantung pada majikan masing-masing. Macam syarikat tempat Kak Feni kerja ni, seminggu sebelum tarikh akhir macam tu la dapat gaji. Dalam 26 hb hingga 31 hb. Paling lewat 1 haribulan seterusnya.


Bila kita dah tahu hari gaji ni, kita bolehlah melancarkan serangan ke atas wall ataupun page kita ketika tarikh-tarikh orang tengah kaya ni. Mana tahu ada yang berkenan dengan produk atau servis kita. Masyuk la jawabnya. InshaAllah tak rugi berusaha.

Tarikh gaji ni juga penting untuk kita plan marketing kita. Samada nak buat online atau offline. Kalau online, mudah untuk kita set buffer atau hootsuite bagi yang sibuk gila macam Kak Feni ni. Kadang-kadang bila sampai di rumah, dah tak sempat nak tengok handphone sebab dok kalut hal rumah tangga.

Nak masak, nak basuh dan sidai baju, nak kemas rumah, nak layan anak-anak dan macam-macam lagi lah. Jadi bila ada masa terluang, boleh set buffer atau hootsuite siap-siap. Contohnya masa anak-anak tengah tidur ataupun Kak Feni bangun tengah malam. Macam nak update blog juga la kan. Kadang-kadang tak cukup masa jadi bila kita dah ada plan, hidup lebih tenang dan gembira.

Save siap-siap tarikh gaji ni di kalendar 2019. Seminggu sebelum dan selepas gaji mesti buat post iklan sebanyak yang mungkin. InshaAllah akan ada rezeki yang akan masuk.


1 comment:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.