Day 13 | Perintah Kawalan Pergerakan PKP

Monday, March 30, 2020
Mencari hikmah disebalik ujian yang melanda. Hidup lebih menghargai dan lebih bersyukur dengan nikmat yang Allah beri. Terima kasih ya Allah kerana masih memberikan kami peluang untuk bernafas di bumi mu yang sangat indah ini.

Semoga virus Covid-19 ni cepat berlalu. Kalau diikutkan esok adalah hari terakhir PKP. Tapi disebabkan ramai yang degil dan suka berjalan dan keluar sesuka hati menyebabkan lebih ramai yang telah kena makanya Kerajaan dah lanjutkan tempoh PKP sehingga April  2020.

Jadinya 4 minggu bersaamaan dengan sebulan lamanya. Kalau kes meningkat dan terus meningkat makanya akan terus dilanjutkan.

Bulan depan dah nak sambut Ramadhan. Ya Allah, permudahkanlah segala urusan kami ya Allah. Kami rindu dengan keadaan yang baik pulih macam dulu.

Tapi bila dicari hikmah yang terjadi. Ramai orang dah berubah jadi lebih baik. Ramai artis pun dah menutup aurat. Posting fb ig pun dengan keadaan membaca al-quran dan zikir. Alhamdulillah.

Semoga kebaikan ini berterusan.


InshaAllah.

1 comment:

  1. Moga hingga 14april tak perlu tambah lagi.. rasanya ramadhan dan syawal tahun ni mesti kurang meriah

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.