PKP-Day 2 Rezeki Mencurah-curah

Thursday, January 14, 2021

Alhamdulillah syukur kepada Allah sebab sentiasa memberikan aku dan keluargaku rezeki yang melimpah ruah. Mengalir tanpa henti. Benarlah di setiap kesulitan itu ada hikmahnya. 


Berhari-hari Kak Feni berasa sedih dan murung dengan hidup ini namun alhamdulillah berjaya keluar dari masalah dan biarkan ia berlalu. Setiap dugaan yang kita kena hadap itu mesti ada hikmahnya. Cari kebaikan dalam segalanya. InshaAllah pasti yang baik-baik saja datang.


Ya memang senang nak nasihatkan orang untuk buat itu dan ini. Dan bila ujian itu menimpa diri kita baru kita sedar yang setiap manusia itu ujian dia berbeza-beza ikut kemampuan hambaNya.


Hari ni order shopee masuk. Emel untuk produk review pun masuk. Duit orang bayar hutang pun masuk. Allah kalau nak cerita tentang Ajaibnya hidup ni. Tak tahu nak mula dari mana.


Sebab tu kalau rasa sedih ke, susah hati ke, penat ke , down ke, stress ke, jangan sesekali lupa Allah. Semuanya datang dari Allah. Doa agar kita semua diberikan kekuatan untuk menghadapi segala ujian dan cabaran dari Allah.


Sentiasa tetapkan hati agar ditetapkan iman agar sampai ke akhir hayat. Dipertemukan dengan Allah dalam keadaan husnul khotimah. InshaAllah.




1 comment:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.