Selesai Bayar Zakat Fitrah Untuk Tahun Ni

Wednesday, May 05, 2021


 

Alhamdulillah hari ni dah selesai bayar zakat fitrah untuk kami sekeluarga. 4 orang semuanya. Abah dah janji dapat je gaji abah nak bayar zakat. Alhamdulillah selesai dah. Selesaikan apa yang patut awal takut lupa. Biasalah kita ni manusia sentiasa lupa. 


Tahun ni abah banyak buat kerja di Selangor, jadi dia bayar di Selangor. Dah 2 tahun bayar di di Selangor. Sebelum ni bayar di Wilayah sebab kami 2 2 kerja di Wilayah. Takpelah bayar mana-mana pun janji bayar zakat. Jangan tak bayar.


Lega bila dah selesai satu bab. Macam ni lah kita kalau tiap-tiap tahun. Bayar zakat fitrah ikut jumlah yang ditetapkan oleh kerajaan. Zakat lain-lain tu kena kira lain. Zakat pendapatan, zakat simpanan dan macam-macam lagi. Emas pun kalau banyak cukup haulnya pun kena bayar. Bagi Kak Feni yang ada berapa bentuk cincin ni tak sampai kena bayar zakat lagi sebab memang buat pakai.


Rezeki semuanya. Semoga tahun depan covid ni hilanglah dari muka bumi ni. Nak balik kampung nak beraya. Kami semua rindu keluarga. Tahun ni dah dapat SOP raya dan Kak Feni berada dalam zon PKP. Tak boleh rentas daerah dan negeri.


Nasib baik adik beradik suami duduk satu daerah. Jadi tak terasa sangat cuma mak di kampung lah yang rindu anak-anak dan cucu. Semoga semuanya baik-baik saja. Kita sama-sama doakan agar semuanya kembali pulih seperti biasa. InshaAllah.

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.