Shopping Online Bulan Jun 2021 - Tempoh PKP 3.0

Wednesday, June 23, 2021

Mari kita flashback apa yang Kak Feni dah shopping di shopee bulan ni. Maklumlah start kena duduk rumah awal bulan Jun hari tu. Hari ni dah 23 haribulan dah. Lagi seminggu kena duduk rumah. Tak tahulah PKP ni sambung lagi ke tak.


Jom tengok apa yang Kak Feni dah shopping ya.




Beg Mekap untuk Kak La. Cantik kan ? Beli dekat shopee je. Boleh pilih yang mana nak. Yang bestnya dekat shopee ni kita boleh cari yang paling murah. Haha bergantung pada rezeki jugak. Kadang-kadang terbeli tiba-tiba eh turun harga. Makanya bertabahlah, dah bukan rezeki dapat murah kan.

Okey next apa lagi yang Kak Feni beli.



Barang motor husband Kak Feni. Yang ni harga mahal jugak. Dekat RM200 semuanya. Maklumlah banyak kedai tak buka jadi semua spare part motor kena beli online. Nasib baik ngam dan sesuai dengan motor. Hurmm banyak dah modal habis ke motor tu tapi takpela benda nak guna kan.



Ini pulak gun spray untuk Kak Jua. Beli 2 untuk kegunaan rumah dan tabika tempat dia kerja. Kak Jua cikgu sekolah tabika. Jadi gun spray ni memang berguna sangat untuk pastikan kelas sentiasa bersih dan nyah kuman. Dia order 2 set sekali dengan cecair disinfect tu. Berat jugak la. Kak Feni takkan buka box orang lain kalau sampai. Biar owner dia unboxing sendiri.



Kemudian order lagi bekas beras. Cantik sungguh bekas beras ni. Boleh muat 10kg beras. Nampak kecil tapi boleh muat banyak. Sangat cantik dan jimat ruang. Boleh letak tempat yang sempit tapi tinggi. Dia dalam bentuk kotak jadi mudah nak susun. Nak topup dan ambil beras pun mudah. Boleh beli jugak untuk diri sendiri.

Abaikan kaki Abang Aus tu sebab dia pun antara orang paling kalut nak pasang.


Tester Skincare Nutox. Yang ni lama betul nak sampai. Kak Feni dah cancel order baru dia nak post. Disebabkan lambat sampai, Kak Feni order lagi set Wardah. Haha tak sabar punya pasal. Pencuci muka Kak Feni dah habis, jadi memang tak sabarlah. Dahlah nak pergi drugstore pun susah dengan anak-anak ni. Bukan boleh bawa anak. Seorang je boleh keluar kan.



Yang ni rak letak bawang mak mentua Kak Feni. Yang hitam tu tempat susun pinggan dalam kabinet. Beli 3 semuanya yang hitam tu sebab nak test letak pinggan dalam kabinet. Nampak okey, muat, ngam cantik nanti kita order lagi. Memang kena order lagi sebab tak cukup. Yang rak bawang tu banyak benda boleh letak. Bawang, serbuk cili, kari dan sebagainya.

Bekas minyak terpakai. 


Yang ni sebenarnya Kak La yang beli tapi bila sampai besar sangat. 1.7 liter jadi Kak La tukar dengan mak tapi belum sampai. Mak yang rasmikan dulu.


Ni rak beroda Kak La, sekali sampai besar. Haha dia nak yang kecil boleh selit tepi meja. Takpela janji boleh guna. Senang je nak pasang benda ni. Lepas ni Kak Feni nak beli untuk rumah kami jugak. Tapi tunggu rumah baru, InshaAllah.

Lepas ni ada lagi beberapa barang yang akan sampai. Masih dalam perjalanan. Begitulah kisah PKP kali ni. Duduk rumah ingat boleh berjimat ke? Shopping online sebab semuanya di hujung jari. 

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.