Order Vitamin C Shaklee Masuk - Alhamdulillah

Monday, July 26, 2021

 Hari ni hari santai sedunia. Ewahhh ! sebab apa santai? Sebab dok rilek je sepanjang hari. Baju tak payah mesin, nasi takyah masak, keje tengok hp je dari pagi sampai petang. Letih tidur. Tadi keluar kejap gi cari makan beli mcd sebab lama dah tak makan mcd.


Sekarang kan tak boleh dine in jadi kita drive thru jela. Biasa dah kalau drive thru mesti kena check betul-betul. Mesti ada yang kurang. Sebelum ni Kak Feni balik kerja singgah mcd Taman Midah pun sama. Mesti tak cukup, dan husband yang kena keluar pergi minta balik. Hari tu tak cukup bubur. Kena lah turun gi minta.


Hari ni tak cukup fries pulak. Dahlah beli 4 set. Selalu kena macam tu. Kat mana-mana pun sama. Hari tu beli banyak-banyak juga untuk opis punya. Nasib baik ada parking jadi boleh tunggu dan check satu-satu. Tu pun tak cukup burger jugak. Beli banyak jadi kena check dulu. Buatnya sampai opis yang orang order tu tak cukup, tak ke naya. Kita yang tukang beli ni lah yang dipersalahkan.


Benda kita bayar bukan free dan harga pun boleh tahan. Bukan hari-hari kita boleh makan mcd. Sebulan pun sekali 2 je boleh makan kita ni. Tunggu gaji atau pun dapat duit untung/komisyen meniaga. Rezeki tu ada sokmo. Alhamdulillah.


Bukan nak pertikaikan staff mcd ke apa, paham sebab diorang pun penat dan banyak order. Bahagian kita la pula untuk check kalau tak cukup boleh je gi minta benda yang tak cukup tu. Benda boleh settle kan. Masa tengah drive thru kat mcd tu tengok memang ramai runner food panda dan grab tengah menunggu order masing-masing. Maklumlah semua tak boleh nak dine in kan. Hari Ahad pulak tak boleh keluar, lepak rumah order makan dengan e-hailing.


Kat Langat ni macam tak banyak kedai yang bukak tu yang putus angin nak order tu. Kalau macam terdesak sangat barulah order. Kak Feni dengan anak-anak dah 2 hari makan nasi  dengan telur mata kerbau. Malam ni pun masak nasi dan goreng telur je. Tak tahu dah nak masak dan makan apa. 


Esok dah start PDPR anak-anak. Nak masak ke nak beli tengoklah macam mana. Rasa macam nak masak je. Masak cincai-cincai je. Anak-anak ada ayam atau ikan goreng dah okey. Lauk basah semua dah habis dalam peti ais tu. Nak kena keluar pagi la esok kalau nak cari lauk. Harap abahnya pergi la beli pagi esok.


Alhamdulillah hari ni dalam malas-malas pun order shaklee masuk. Terusla kita online je sebab Kak Feni malas nak keluar pergi J&T. Ada stock kat rumah ni. Biarlah submit online jela. Benda boleh guna handphone kan. Buat apa nak susah-susah ke diri. Lain kalau yang nak COD tu boleh keluar hantar. Ada ready stock 2 3 botol suplemen kat rumah ni okeylah kan.


Payment masuk kita terus order lah. Lambat order lambat lah sampai dekat customers kan. Jadi untuk kita elakkan terguna duit customer baik kita buat order terus. Macam dropship juga la bisnes Shaklee ni tapi yang bestnya kita tak payah nak bersangkutan dengan orang. Order masuk terus je klik klik. 




Dah selesai buat order kita tunggu jela sistem update no tracking. Lepas tu kita bagi no tracking dekat customer. Selalunya Kak Feni akan tolong track barang tu dah sampai kat mana. Memudahkan urusan dan pastikan barang sampai dengan selamat. Kalau tak sampai kita kena update la customer. 


Sekian untuk hari ini. 

1 comment:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.