Alhamdulillah Jumaat Yang Indah

Friday, January 21, 2022

Minggu ni dah masuk minggu ke-2 anak-anak sekolah. Untuk Tahun 1 dan 2 sudah tiada penggiliran. Manakala tahun 3 dan 4 masih dalam penggiliran. Jadi adik kena sekolah setiap hari manakala abang seminggu sekolah agama seminggu sekolah kebangsaan. Bergilir-gilir.


Minggu lepas seminggu anak-anak pergi sekolah pakai baju biasa. Seluar track dan t-shirt. Hari Ahad baru boleh pergi beli baju sebab semua sibuk dengan kerja dan urusan harian. 



Alhamdulillah sekolah kebangsaan, ustazah akan update personal Kak Feni kalau ada dapat sumbangan. Dapat voucher kedai pakaian Hari-hari RM50, dapat al-quran, iqra dan terbaru dapat sumbangan beg sekolah. Alhamdulillah ummi dah tak perlu beli dah. Pakai je apa yang ada ni.


Untuk abang pun sama. Akan dapat apa yang adik dapat sebab sama-sama mangsa banjir. Allah nikmat apa lagi yang hendak ku dustakan ??? hanya syukur dan berdoa agar semuanya dilimpahkan rahmat Allah.


Sekolah Agama pun sama. Adik balik sekolah akan cerita yang dia dapat beg dan alat tulis. Hari ni ustazah belanja makan sebab duit tertinggal. Padahal dia cari dalam beg tak jumpa. Allah macam-macam padahal baru 2 minggu sekolah.


Semalam pun ustazah abang ada wasap personal untuk dapatkan saiz baju untuk sekolah agama termasuk sampin. Ya Allah rezeki kami melimpah ruah. Ringan beban nak beli baju. Bulan 3 ni dah start naik kelas. Adik darjah 2 dan abang darjah 4. 


Kak Feni ni masih lagi mengumpul semangat untuk pulih sepenuhnya. Haha tiap-tiap hari tu jela yang dok bermain di minda. Padahal hari-hari tetap kena lalui juga. Suka ke tak suka ke semuanya kena hadap. 




2 comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.