Dunia Tempat Kita Bersusah Kerana Syurga Itu Bukan Percuma

Wednesday, October 05, 2022

Gaji bulan lepas lambat masuk. Biasalah kalau kerja dengan company swasta macam ni. Tapi tak mengapa sebab dapat juga. Alhamdulillah masuk je gaji terus transfer sana sini selesaikan komitmen bulanan. Maklumlah kita ni kalau tak kerja macam mana nak hidup kan ?


Apapun dunia ni tempat kita bersusah-susah. InshaAllah ada keberkatannya. Kadang-kadang rasa penat dengan urusan dunia. Berehatlah sebentar dan mulakan sekali lagi. Hidup ini penuh dengan ujian. Kalau takde ujian takdelah nikmat hidup ni kan.


Banyak benda nak kena buat bulan ni. Allah rasa macam tak cukup masa dan tak cukup nafas. Haha kalau nak cerita kat orang tapi orang pun taknak tahu. Huhu. Susah kita biarlah kita jela yang tahu. Kita share yang baik-baik jelah.


SSM nama Kak Feni dah nak expired bulan 11 ni. Jadi kena renew sebelum expired. Kak Feni masih belum sempat gi daftar online untuk renew SSM dalam talian. Kena pergi pejabat SSM untuk tumb print. Jadi kena renew di Bank Simpanan Nasional dulu. Entah bila nak pergi SSM tak tahu. Niaga kecil-kecil macam Kak Feni ni, Allah jela yang tahu. Takde SSM susah juga.


Dulu pernah kena denda sebab tak pergi tutup company. Dulu macam-macam company Kak Feni register di SSM. Ada yang personal dan ada yang enterprise. Last-last lingkup macam tu je sebab tak cukup modal nak pusing. Sekarang tenang-tenang je hidup. Rezeki tak kemana. InshaAllah.


Duit ni kalau kita kejar, kita akan jadi hamba duit. Tak tenang kalau tak dapat kejar sales. Sekarang rezeki tu sentiasa ada dan tenang-tenang jela. Nak pulun sampai lupa diri, lupa keluarga. Allah rasanya masa tu dah berlalu. Sekarang hanya nak nikmati je hidup ni. Alhamdulillah. 


Nikmatnya bila kita sentiasa bersyukur. Memberi tanpa mengharapkan balasan. InshaAllah sentiasa dalam lindungan Allah selalu. Memaafkan saat hati terluka. Berdiam diri saat marah. Ya Allah, kita hamba yang tak sempurna. Selalu terkhilaf dan berdosa. Semoga Allah sentiasa menjaga hati kita untuk sentiasa ikhlas dalam semua perkara. 





Alhamdulillah...

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.