Vitamin E Complex Shaklee Dan Manfaatnya

Tuesday, August 04, 2015


Dihasilkan dari bahan-bahan organik iaitu minyak soya organik dan minyak biji gandum yang kaya dengan vitamin E. Vita E Complex Shaklee adalah paling lengkap dalam pasaran dan telah diakui ramai tentang keberkesanan fungsinya.


Manfaat Vitamin E Complex

  • Melindungi Jantung - Dengan mengambil 2 biji vitamin E setiap hari mampu untuk jantung yang sihat kerana Vitamin E melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid, meningkatkan kolestrol HDL, mengurangkan tekanan darah, menghalang Platelet darah melekat pada dinding arteri dan menghalang anemia hemolitik, penyakit jantung dan penyakit lain. 
  • Mempertingkatkan Kemampuan Reproduktif - Kajian menunjukkan bahawa lelaki yang mengambil 600IU - 800IU Vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.Vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif.
  • Anti-Penuaan - Dengan mengamalkan Vitamin E 1 kapsul 1 hari membantu melambatkan proses penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, akne dan juga bintik penuaan. Vitamin E juga mampu memulihkan tekstur kulit dan tona muka, dada dan otot peha.
  • Anti-Oksidan yang Kuat - Dengan mengambil 1,200 IU sehari sebagai anti-oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. Ianya juga memperbaiki masalah oksidasi - katarak dan masalah penglihatan.
  • Kelestarian Tenaga - Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih.
  • Memperbaiki Arthiris - Meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, urat varikos dan sakit sendi.
  • Memperbaiki Parut - Memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut.

Cadangan pemakanan :-

Untuk pelihara kesihatan : 1 kapsul sehari (selepas makan)
Untuk anti penuaan: 2 kali sehari, 1 kapsul setiap kali
Menentang kanser dan mengurangkan parut : 2 kali sehari, 2 kapsul setiap kali

Pengambilan Vita E secara berterusan boleh menyebabkan kulit kelihatan lebih tegang dan anjal. Wanita yang mengamalkan Vita E secara konsisten mampu menghalang proses penuaan disamping kelihatan awet muda.

Love to share

Safeni Feni
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.