CARA NAK TAMBAH SUSU BADAN

Wednesday, April 20, 2016


Ini anak saya. Umurnya sekarang setahun empat bulan. Masih menyusu badan. Cabaran untuk menyusukan dia sehingga berumur 2 tahun masih berlangsung. Jadi untuk memastikan saya boleh  menyusukan dia sehingga berumur 2 tahun. Saya perlu amalkan gaya hidup yang sihat dan makan banyak-banyak. Eh silap plak. Makan makanan yang berkhasiat.

Susu ibu adalah yang terbaik untuk yang si manja tersayang. Saya berkerja sepanjang hari. Keluar pagi dan balik rumah sampai malam. Kadang-kadang susu jadi kering kalau tak pam. Alhamdulillah sekarang ni walau tak pam tapi susu masih banyak untuk Adik Rayyan. 

Untuk kekalkan badan yang sihat dan cergas serta boleh dapat banyak susu badan saya amalkan Set Menyusu Shaklee. 




ESP sangat membantu dalam memberikan tenaga kerana ibu menyusu memang akan cepat berasa letih dan lapar. Dengan ESP perut kenyang dan badan pun kurang letih.

Vitalea memang membantu dalam membekalkan nutrien penting untuk ibu yang menyusu. Ia mengandungi kesemua jenis vitamin yang diperlukan oleh tubuh. 

B-Complex mengurangkan rasa tekanan atau stress. Bila kita stress boleh menyebabkan susu berkurangan. B-Complex juga boleh menstabilkan emosi. Maklumlah bekerja dengan orang perlukan kekuatan mental dan fizikal.

Ostematrix membantu membekalkan kalsium untuk keperluan ibu dan si manja. Bila badan kita kurang kalsium boleh menyebabkan kaki menjadi kejang dan badan terasa kebas-kebas.

Alfalfa sangat membantu dalam menyokong ibu sebagai penggalak susu atau milk booster. Alfalfa bukan sahaja dianggap sebagai milk booster malah dianggap sebagai jamu kerana mampu menguatkan rahim. Alfalfa juga boleh mengurangkan keputihan wanita.

Untuk mendapatkan suplemen Shaklee boleh hubungi Kak Feni :-


Safeni Feni
Shaklee ID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.