14 RAMADHAN 1438 HIJRAH

Friday, June 09, 2017
Alhamdulillah dah 14 Ramadhan dah hari ni. Persiapan raya satu habuk tak prepare lagi. Baju anak-anak pun tak beli lagi. Minggu depan bos cuti seminggu. Yey.. Berhari raya awal la aku. Walaupun wassap akan sentiasa berbunyi. Tapi ok la kan. Chill sikit sebab dia takde depan mato. Kehkehkeh.

Orang lain berpuasa orang lain yang bercuti lebih. Ceh kutuk bos lagi. Kalau dia baca nih kompom naya. " i knock your head" hahahahaha. Whatever.

Hari-hari dalam bulan puasa ni nak kata berat badan kurus ? tak tahulah sebab tak timbang lagi. Kalau timbang kang takut terlebih berat pulak. Hohhohoho.

Enjoy sajalah nak buat macam mana dah badan memang nak naik masa ni. Ikut dio lah. Makan nasi dah memang tak banyak macam selalu. Sekepal je. 

Bila berbuka tu makan kuih-kuih dan minum air jer. Lepas berbuka terus solat maghrib. Kalau tak terus buat, lepas berbuka duduk memang susahlah nak bangun solat. So lepas berbuka basuh tangan terus ambil wuduk dan solat. Lepas solat boleh rehat jap sementara tunggu waktu i'sya. Lepas waktu i'sya boleh buat terawih minimum 8 rakaat. 


No comments:

Tinggalkan komen anda. Terima kasih.

Powered by Blogger.