ADAKAH SHAKLEE MLM ?

Wednesday, July 12, 2017


Mula-mula menjadi ahli Shaklee pada tahun 2015 tidak pernah terfikir pun yang Shaklee ni MLM. Bila dah tahu terkejut juga la. Terus ingat pasal MLM yang macam pyramid tu. Orang atas goyang kaki orang bawah buat kerja. Namun bila dah mula buat bisnes, pandangan mula berubah. Shaklee ni MLM yang patuh Syariah kerana tidak memerlukan modal yang besar untuk mendafatar sebagai ahli.

Keahlian Shaklee adalah hanya RM79.50 atau Percuma dengan belian melebih 200uv. Menjadi ahli Shaklee tidak semestinya kena buat sales. Jadi ahli untuk makan vitamin sendiri dengan harga belian lebih murah berbanding harga pasaran.

Untuk yang buat bisnes pula, keuntungan adalah antara 15 hingga 30 % bergantung kepada produk kerana harga produk adalah berbeza.

Sebab Feni masih setia dengan Shaklee walaupun ia MLM ialah :-
1) Shaklee sangat berbeza dengan MLM lain yang memerlukan modal yang besar untuk join.
2) Tidak menjadikan upline lebih kaya berbanding dengan downline. Dalam Shaklee, keuntungan adalah bergantung pada usaha masing-masing. Downline juga boleh menjana pendapatan lebih daripada downline sekiranya banyak berusaha.
3) Tidak memerlukan stok yang banyak sehingga memaksa ahli membuat pinjaman bank untuk menyimpan stok. Jualan dan belian boleh dilakukan mengikut permintaan. Kebanyakan ahli yang baru mula berbisnes hanya menggunakan shaklee2u sebagai kedai online. 
4) Produk Shaklee adalah selamat kerana diuji secara klinikal untuk setiap produknya.
5) Mendapat sijil halal yang diiktiraf oleh ISA iaitu badan Islam di US yang mengendalikan kelulusan halal di sana.
6) Upline dan sahabat-sahabat Feni dalam Shaklee sering mengingatkan tentang amalan-amalan menjemput rezeki.

Menjadikan bisnes Shaklee sebagai salah satu punca pendapatan dan menyebarkan kebaikan produk untuk menjaga kesihatan. Shaklee adalah gaya hidup yang sihat kerana ketika kita mengamalkan suplemen secara tak langsung kita akan jaga makan. Kalau kita makan suplemen namun makan tak jaga. Sia-sia saja makan vitamin.

Berminat untuk menjadi ahli Shaklee bolehlah menghubungi Feni.

Safeni Feni
Shaklee ID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.