SET KECANTIKAN KULIT UNTUK WAJAH YANG CANTIK BERSERI

Friday, July 28, 2017

Memiliki kulit yang cantik dan menawan adalah keinginan semua insan terutamanya yang bergelar wanita. Namun hari ini, lelaki juga tidak kurangnya dalam menjaga penampilan.

Raut wajah yang bersih bebas jerawat dan jeragat meningkatkan lagi keyakinan diri untuk berhadapan dengan orang lain. Namun cabaran untuk memiliki kulit wajah cantik dan berseri memang susah sekarang ni. Kalau berada di kampung bolehlah amalkan petua-petua orang lama dengan mengamalkan bahan-bahan di sekitar rumah saja.

Yang berada di bandar ni memang susah nak dapatkan bahan-bahan asli semulajadi. Persekitaran bandar yang berhabuk berdebu serta udara yang tidak sihat menyebabkan kulit menjadi kusam dan tidak bermaya. Penjagaan kulit yang kurang sempurna boleh menyebabkan kulit banyak ditumbuhi jerawat serta jeragat.

Antara cara untuk mendapatkan kulit yang sihat, cantik dan berseri ialah dengan menjaga pemakanan. Mengambil makanan yang sihat serta berkhasiat boleh membantu dalam mendapatkan kulit yang sihat.

Dapatkan SET CANTIK SHAKLEE yang terkenal untuk membantu kulit menjadi cantik iaitu:-


1. ESP

ESP ialah serbuk soya yang perlu dibancuh. Didatangkan dalam bentuk serbuk dalam tong seberat 850gram. Untuk menghasilkan satu tong ESP memerlukan 30kg soya Non-GMO. Apa itu soya Non-GMO ? Soya Non-GMO iaitu soya yang tidak diubah genetiknya dari awal. Jadi ESP ni sangat istimewa berbanding dengan soya yang dijual di pasaran tu. Keperluan protein setiap individu adalah berbeza bergantung pada umur, saiz, aktiviti dan tahap kesihatan semasa.

2. Vitamin C

Vitamin C dan kecantikan tidak dapat dipisahkan. Menjadi makanan yang paling penting terutama untuk mencantikkan kulit. Vitamin C meningkatkan tahap imun badan. Ia juga mencegah kedutan dan menegangkan. Pengambilan vitamin C secara berterusan boleh membuatkan bertambah awet muda.

"Keperluan minimum Vitamin C bagi individu dewasa menurut RDA adalah 60mg/hari."


Kita perlu mengambil vitamin C setiap hari kerana vitamin C perlu untuk pembinaan kolagen dan penyerapan zat besi ke dalam tubuh. Kekurangan vitamin C akan menyebabkan kita mengalami masalah kulit, kulit cepat kendur dan kita kelihatan lebih tua daripada usia sebenar.


3. Vitamin E

Untuk memenuhi keperluan vitamin E di dalam badan iaitu 400IU. Mengamalkan 1 kapsul vitamin E setiap hari membantu melambatkan proses penuaan. Ia berupaya mengurangkan kedut, garis halus, jeragat, dan jerawat. Vitamin E membantu dalam proses memulihkan tekstur kulit dan ton muka. Selain itu, vitamin E juga antioksidan yang menghalang proses penuaan sel dan memperbaiki pembekalan oksigen yang memberikan lebih ketahanan.


4. B-Complex

B-Complex juga dikenali sebagai vitamin anti-stress. Tahu tak bila kita stress, secara tak langsung wajah kita juga akan cepat tua. Sebab tu kita selalu dengar "Jangan marah-marah, nanti cepat tua'. Pengambilan B- complex membantu dalam menyerap tekanan. Dalam konsep kecantikan ia membantu melindungi kulit daripada pancaran matahari iaitu salah satu punca terjadinya kulit kusam. Pengambilan B-Complex sangat baik untuk kulit supaya menjadi cantik dan segar.


Jom kita tengok apa kata mereka yang telah mengamalkan SET CANTIK ini.

TESTIMONI #1


TESTIMONI #2


TESTIMONI #3 


TESTIMONI #4



TESTIMONI #5



TESTIMONI #6



TESTIMONI #7



Dapatkan produk kecantikan yang betul untuk mendapatkan hasil yang terbaik. Hubungi Feni untuk maklumat lanjut dan membuat pesanan.


Safeni Feni
Shaklee ID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.