6 CARA MENGECILKAN LIANG PORI YANG BESAR

Thursday, September 28, 2017

Masalah liang pori yang besar mencacatkan penampilan seseorang itu terutamanya wanita. Dengan memakai mekap yang tebal boleh menutup cela atau liang roma yang besar ni. Namun nak mekap tebal-tebal memerlukan masa yang lama. Lecehnya nak conteng muka ni kena beli mekap yang agak berharga nilainya.

Jom ikuti beberapa cara bagi mengecilkan liang pori yang besar

1. BERSIHKAN WAJAH SECARA RUTIN

Kebersihan sangat penting dalam menjaga kulit wajah terutamanya bahagian wajah. Gunakan pembersih muka yang sesuai dan selamat untuk muka. Elakkan menggunakan produk skin care yang tinggi kandungan kimia bahaya seperti mercuri bagi mengelakkan kerengsaan pada kulit.


2. GUNAKAN SCRUB

Menggunakan scrub muka 2 atau 3 kali seminggu bagi menanggalkan kotoran dan sel-sel kulit mati di wajah. Penggunaan scrub yang betul juga membantu dalam mendapatkan kulit yang halus serta mengecilkan liang pori.



3. BUAT MASKER DARIPADA PUTIH TELUR

Masker yang dihasilkan daripada putih telur dan dilumurkan pada wajah. Biarkan sehingga kering, kemudian bilas dengan air bersih. Lap dengan tuala dan muka akan berasa lebih segar dan tegang.



4. BANYAKKAN MAKAN BUAH-BUAHAN DAN SAYUR-SAYURAN SEGAR

Buah-buahan sangat tinggi dengan kandungan anti-oksidan serta air. Pengambilan buah-buahan yang segar membantu melembabkan kulit. Bila kulit sentiasa lembab, masalah liang pori besar boleh dielakkan. Begitu juga sayur-sayuran terutamanya sayuran hijau. Sayuran banyak mengandungi zat dan nutrien yang diperlukan oleh tubuh badan.



5. BANYAKKAN MINUM AIR PUTIH

Air bertindak sebagai agen perkumuhan dalam melancarkan pembuangan toksin dalam badan melalui air kencing, najis dan peluh. Oleh yang demikian, pengambilan air yang secukupnya amat penting bagi menjamin sistem tubuh badan manusia dapat berfungsi dengan baik. Jumlah air yang perlu diminum adalah sekurang-kurangnya 2 liter bersamaan dengan 8 kotak air minuman 250ml.


6. AMALKAN VITAMIN DAN SUPLEMEN YANG TINGGI KANDUNGAN ANTI-OKSIDAN

Suplemen mengandungi vitamin dan zat yang diperlukan oleh tubuh. Mengamalkan suplemen yang betul membantu dalam mendapatkan kulit yang cantik serta mengecilkan liang pori. Antara suplemen anti-oksidan yang disarankan bagi membantu dalam proses mencantikkan kulit ialah SET CANTIK GOJES atau THE RADIANT 4.

https://sweethealthy86.blogspot.my/2017/09/kebaikan-collagen-powder-shaklee-dalam.html

TESTIMONI PENGAMAL TEGAR THE RADIANT 4 





Mengamalkan suplemen untuk cantik memerlukan masa dan kesabaran bagi mendapatkan hasil yang terbaik. Berminat untuk mendapatkan SET THE RADIANT 4 ni bolehlah menghubungi Feni atau Klik saja ORDER SINI


Safeni Feni
Shaklee ID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com



No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.