RAHSIA KULIT CANTIK DAN AWET MUDA

Friday, September 08, 2017


Kebaikan Vitamin C untuk kulit supaya menjadi awet muda :-
­čîĚkulit jadi anjal
­čîĚkulit jadi lg cerah
­čîĚjeragat jd pudar
­čîĚmasalah kulit jerawat diatasi
­čîĚparut jerawat degil hilang/pudar



Vitamin C  merangsang kulit membentuk kolagen. Semua tau yg kolagen ni fungsinya bg kulit lebih anjal & elastik. Tapi seawal usia 25 tahun badan kita dah kurang hasilkan kolagen. So samada kita ambil kolagen dari luar atau kita ambil vitamin c supaya tubuh kita tetap hasilkan kolagen.

Untuk mendapatkan kulit yang anjal bolehla mengamalkan Vitamin C, ESP dan Kolagen. Kolagen dibentuk daripada protein.

Sebenarnya badan kita dah tak boleh hasilkan kolagen sendiri bila semakin berusia, sebab tu kena ambil makanan yg ada sumber kolagen dari luar.


Vitamin C kaya dengan anti-oksidan yang memelihara kulit dan menjadikan lebih cerah kerana tidak dirosakkan oleh radikal bebas, Biasanya kulit kita seringkali terdedah kepada sinaran uv yang menjadikan kulit menjadi gelap dan kusam. Kesan terdedah kepada uv yang lama boleh menyebabkan kulit menjadi sunburn. Fungi vitamin C menyeimbangkan pigmen cerah dan gelap.



Punca kulit berjerawat
Sebab terdedah kpd sinar uv ➡sinar uv ada radikal bebas ➡radikal bebas buatkan kulit jadi tak sihat ➡bila kulit tak sihat ➡bakteria mudah serang /kulit jadi berminyak➡maka TERHASILLAH JERAWAT


Mcm mana vitamin c bantu atasi jerawat

­čîĚVitamin c bersifat antioksidan..
Melawan radikal bebas yg menyebabkan kulit tak sihat

­čîĚvitamin c meningkatkan ketahanan kulit. Jadi kulit lebih kuat untuk melawan bakteria
➡kulit jadi lebih bersih
➡jerawat pun payah nak naik

­čîĚvitamin c atasi keradangan kulit

Kulit yg ditumbuhi jerawat
Akan alami keradangan..
Vitamin c atasi keradangan ni
Jadi jerawat lg cpt kecut


Vitamin C berfungsi untuk membantu dalam memulihkan sel. Kulit yang berjerawat sudah tentu akan mengalami kerosakan akibat aktiviti picit memicit jerawat. Hanya vitamin c semula jadi je yg ada kuasa memulih ni.


Punca jeragat
❌kesan sinar uv
❌hormon tak stabil (tanda menoupaus)
❌penggunaan kosmetik yg x sesuai
❌keturunan
❌stress

Penggunaan kosmetik yg salah boleh akibatkan kulit muka kita rosak. So vitamin c ni repair balik sel kulit. Stress boleh hasilkan radikal bebas kt kulit. So sifat antioksidan vitamin c bantu hilangkan jeragat. Untuk kesan yang lebih baik boleh add on B-complex dan GLA-Complex.

Kulit yang kurang vitamin juga lagi cepat rosak. Bila kulit cepat rosak kesannya kulit berjerawat, jeragat dan kusam.

Berminat untuk mendapatkan Vitamin C dan produk Shaklee bolehlah menghubungi Feni.

Safeni Feni
SID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp:+601115672780
Email: feni8683@gmail.com




No comments:

Tinggalkan komen anda. Terima kasih.

Powered by Blogger.