Lagu Paling Best Untuk Aku

Thursday, January 25, 2018

Cuba hayati betul bait-bait lirik lagu ini. Sungguh mengharukan.
Aku. Dilahirkan sebagai anak yang punyai bapa namun tidak pernah mendapat kasih sayang seorang bapa. Sehingga hari ini aku hanya ada mak dan adik beradik. 
Entahhh. Bila ditanya tentang ayah. Aku tidak tahu.
Teringat tentang karangan "hari bapa' masa dalam tingkatan 4, aku seorang yang pandai mereka-reka cerita. Karangan aku dapat A.
Entah apa la yang aku tulis masa tu. Mungkin aku selalu berangan itu ini.
Hahaha. Hidup ini memang penuh dengan dugaan.
Aku ni walaupun hidup tanpa kasih sayang seoarang ayah atau bapa, alhamdulillah jadi jugak manusia.
Adik beradik aku memang susah dulu. Sekarang pun susah juga tapi alhamdulillah tidak menyusahkan orang.
Bila senang sikit boleh tolong orang lain sebab kami pun pernah hidup susah.
Bukan senang diatas kesusahan orang lain.
Alhamdulillah.
Pengalaman banyak mengajar kami untuk terus hidup.
Jatuh berkali-kali kami tahu macam mana cara nak bangkit. Cuma masa saja yang menentukan.

Biarlah orang tak kenal kita asalkan kita tidak menyusahkan orang lain. Dalam hidup ini. Kalau kita susah takde sape nak pandang. Memang itu hakikatnya.

No comments:

Tinggalkan komen anda. Terima kasih.

Powered by Blogger.