Bila Abang Aus Menginjak Umur 6 Tahun

Friday, February 02, 2018
28 haribulan Januari 2012, pukul 1.50 petang Abang Aus selamat dilahirkan ummi. Namun uri abang taknak keluar, puas doktor cuba nak keluarkan uri abang tapi tak keluar juga. Masa tu ummi dah lemah dan tak kisah dah apa pun yang doktor nak buat.

Setelah beberapa doktor dan nurse mencuba untuk keluarkan gagal. Ummi terpaksa dikejarkan ke Hospital Ipoh. Nak tunggu prosedur untuk hantar ke Ipoh pun tunggu masa. 2 jam atas ambulance ke Ipoh bukan sesuatu yang indah untuk dikenang.

Sampai di Ipoh, beberapa doktor pakar cuba untuk keluarkan uri dalam perut ummi. Ambil masa juga untuk keluarkan. Sakitnya hanya tuhan yang tahu. Sakit nak bersalin, sakit bersalin dan sakit nak korek uri. Beberapa jam kemudian tu baru uri ummi keluar. Doktor cuba yang terbaik. Dia cakap harap-harap uri tak pecah sebab kalau uri pecah ummi akan di operate. Bayangkan berapa kali ummi sakit.

Doa ummi tak putus-putus supaya dipermudahkan segalanya dan alhamdulillah lepas isya' baru selesai jahit semua. Masa jahit tu mentah-mentah dan sakitnya hanya tuhan yang tahu. Dekat pukul 10 baru ummi boleh jumpa dengan Abang Aus. Nak tolak ke wad pun ambil masa.

Alhamdulillah sekarang abang dah besar. Dah jadi abang untuk adik rayyan dah. cerdik dan bijak dah. Pandai sekolah dan mengaji. Syukur bila tengok anak membesar dengan sihat dan bijak.

Untuk kali ni, ummi dengan abah hadiahkan abang sebuah basikal sebab abang dah pandai mengaji dan membaca. Rajin pergi sekolah dan selalu tolong ummi. Abang anak yang baik dan tak banyak susahkan ummi. Selalu paham ummi kalau ummi susah.



Doa ummi selalu bersama abang. Semoga abang menjadi anak yang soleh untuk kami semua. Berjaya dunia dan akhirat.

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.