Sehari Satu Cerita : 1

Friday, February 09, 2018
Pagi ni bermula macam biasa. Rutin pagi berjalan seperti sedia kala. Bangun pagi, gosok gigi, mandi dan bersiap untuk solat subuh. Usai solat subuh bergegas untuk siapkan pakaian Abang Aus. Ummi memang gosok baju pagi sekarang ni sebab malam balik rasa penat sangat.

Tau lah balik kerja dah lewat. Sampai rumah mertua pun dah hampir pukul 8 malam. Bila sampai rumah sendiri dah hampir pukul 10 malam. Kadang-kadang awal, kadang-kadang lewat. Biasa la kalau lambat tu anak-anak nak tengok cerita dulu.

Abang Aus pun kadang-kadang siapkan kerja sekolah di rumah opah dia dulu sebelum balik. Kalau tak kena dengan angin nak balik buat di rumah, makanya kami kena lah buat di rumah.

Beginilah rutin kami setiap pagi masa hari kerja dari Isnin hingga Jumaat. Hari Sabtu agak lega sikit sebab hanya abah seorang saja yang kerja. Jadi pagi Sabtu agak tenang dan lapang sebab tak perlu kalut-kalut untuk bersiap untuk ke sekolah dan tempat kerja.

Perjalanan untuk ke sekolah Abang Aus dari rumah tidak mengambil masa yang lama sebab hanya berada di hujung Taman saja. Masa untuk ke sekolah Abang Aus dalam 5 ke 10 minit saja. Jadi sebelum ummi dengan abah ke tempat kerja, hantar Abang Aus dulu. Kemudian singgah kedai beli roti atau kuih untuk Adik Rayyan. Lepas tu baru hantar adik ke rumah opah.

Alhamdulillah rezeki anak-anak ummi bila opah sendiri yang jaga mereka. Kalau tak kerana opah yang jaga, mana mungkin ummi kerja. Tak sanggup nak hantar dekat orang lain. Bukan apa ummi paling takut dengan kejadian dera yang selalu di laporkan dalam berita sekarang ni.

Apapun alhamdulillah untuk setiap rezeki yang Allah bagi.

Kadang-kadang kita sering merungut dengan apa yang kita tiada sampai kita lupa dengan apa yang kita ada.

Alhamdulillah Alhamdulillah Alhamdulillah

No comments:

Tinggalkan komen anda. Terima kasih.

Powered by Blogger.