Balik Kerja Naik Lori

Thursday, April 26, 2018
Semalam balik kerja dengan lori yang abah dok bawak hari-hari. Hampir 7 tahun dah abah dok bawak lori tu. Dari takde ekon kepada ada.

Sebab apa abah kena bawak lori balik semalam ? Sebab nak angkut barang adik dia nak pindah. Baru dapat rumah sewa di area Langat jugak. Alhamdulillah mungkin doa mak jugak dipermudahkan segala urusan. Bukan apa, sorang duduk sini sorang duduk di kampung. Anak dah ada seorang. 

Bila dah duduk sekali ni pandai-pandailah suami isteri nak hidup kan. Bila lagi nak belajar berdikari. Dah jadi ibu bapa kan. 

Macam kami dulu jugak lah. 4 tahun aku duduk dengan mertua. Hari ni alhamdulillah dah hampir 3 tahun duduk sendiri. Walaupun masih menyewa tapi alhamdulillah rezeki anak-anak tetap ada. Tak mewah mana tapi kami perlahan-lahan bina keluarga.

Bukan senang nak senang dan bukan susah nak susah. Kadang-kadang pengalaman mengajar kita erti kehidupan. Aku dilahirkan dalam keluarga yang serba kekurangan jadi aku dah biasa hidup susah. Tapi hari ini alhamdulillah Allah bagi nikmat berganda-ganda. Terima kasih ya Allah.

Dapat suami yang baik. Anak-anak yang bijak dan juga pandai hormat orang tua. Sungguh aku bersyukur dengan nikmat ini. Kehidupan anak-anak aku yang jauh lebih mudah berbanding aku dulu. 

Setakat balik naik lori apa ada hal ? Orang lain susah lagi dari kita. Nak cakap pasal demand tak demand memang mengada-ngada lah. Beryukur dengan nikmat Allah bagi. Allah bagi lebih lagi. Nikmat kasih sayang, nikmat kesihatan, nikmat dapat makan dan banyak lagi kalau nak hitung.


Nahhh belanja satu gambarr masa tengah jem semalam. Kami ikut jalan Ampang. Ikut look view tu. Jadi masa lebih singkat berbanding lalu jalan Leasure Mall. Naik lori weh, tak sanggup kalau hari-hari nak redah jem nak pergi balik kerja.

Bila fikir-fikir macam ni lah laki aku dok hadap. Huhu kesian kat lakiku. Nak cari rezeki untuk anak dan isteri kena hadap jugak lah. Dengar cerita dapat naik pangkat tapi tak nak sebab takut tak ejoy dengan kerja baru. Adeiii apa nak buat ? Kita takleh nak paksa orang kannnnn.

Apapun nak ucapkan terima kasih dekat abah sebab selalu buat yang terbaik untuk anak-anak dan isteri. Kami semua sayang abah selalu.

No comments:

Tinggalkan komen anda. Terima kasih.

Powered by Blogger.