Jom Pos Surat !

Wednesday, April 18, 2018
Aktiviti hari ini ialah pos surat kepada semua buyer yang masih ada bil tertunggak. Setelah sebulan buat surat. Tiap-tiap hari meeting dan berbincang tentang template surat. Macam nak pecah kepala. Yang tak pernah masuk meeting pun kena panggil masuk meeting. Budak-budak Kota Bharu pun kena panggil naik ke Kuala Lumpur.

Seminggu dok ulang-ulang berbincang pasal benda yang sama. Berpuluh-puluh rim paper habis buat printing. Buat template dan ubah itu ini. Kadang-kadang balik rumah dah penat sampai makan pun tak lalu.

Rasa nak baring jer bila penat sangat. Hari ni rasa lega sikit bila separuh dari surat dah berjaya masuk ke dalam tong pos.








Sempat berselfie sementara sorting surat-surat ni. Mana tahu esok-esok dah kaya tak kerja dah dekat CSSB (ewah). Harap-harap lepas ni dimurahkan dan dilimpahkan rezeki yang berkat untuk aku dan semua orang. Mana tahu bos nak bagi bonus berbulan-bulan kat kami bolehla buat modal buka bisnes. 

Sekarang ni kerja dengan orang dulu. Kumpul pengalaman. Belajar menjadi kuli sebelum menjadi bos kepada kuli.

Macam nak pilihanraya dah padahal nak pos surat je pun. Kesian kat Pakcik Majid terkena tempias. Kena tolong tampal setem. Terima kasih banyak la Pak Cik.

Ada sikit lagi yang belum selesai sebab bila disemak ada kesalahan terhadap pengiraan dan perlu ditandatangan oleh bos kami. Jadi terpaksa hold dulu sampai esok. Esok baru bos masuk.

Penat weiiii tapi inilah kerja kami. Nak merungut lebih-lebih pun tak boleh sebab inilah kerja kami. Kerja untuk dapat gaji dan gaji itulah yang kami gunakan untuk buat itu ini. Nak rezeki berkat kena buat kerja dengan ikhlas. Walaupun kadang-kadang kerja yang kita buat tu memang tak best dan tak kena dengan jiwa kita. Kalau kita ikhlas inshaAllah semua benda akan dipermudahkan. 

Alhamdulillah untuk hari ni. Berlalu dengan jayanya. Chill !



No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.