#REVIEW NIVEA CREAM TIN BIRU YANG OHSEM

Thursday, May 17, 2018
Hari ni baru dapat beli #niveacreme yang dalam tin biru tu. Beli dekat farmasi di bawah ni je ha. Apa-apapun kalau nak apa-apa kena usaha sendiri. Jangan terlalu mengharapkan orang lain. Bukan susah pun nak dapatkan apa yang kita nak kan.


Sebenarnya Feni dah buat sedikit #review di insta tengahari tadi tapi disebabkan oleh handphone hang dan terus jam. Makanya Feni retype balik di blog ni. Lagi puas hati sebab boleh taip panjang-panjang lebar.

#safenireview


1. 3 Jenis Saiz Tin Biru

Terdapat 3 jenis saiz tin. Small 60ml, medium 150ml dan large 250ml. Feni pilih tin yang medium sebab harganya lebih berbaloi berbanding beli yang saiz small tu. Nak beli yang large tu rasa macam susah pulak nak letak dalam beg. Hehe... Untuk memuaskan hati sendiri makanya Feni pilih saja yang medium. Tak kecil tak besar.

2. Bau Wangi

Sebelum ni Feni agak jarang membeli krim yang mempunyai bau. Kali ni tak sangka boleh ngam pulak dengan jiwa. Ewahhh. Bau dia wangi dan menenangkan. Boleh pakai selalu nak-nak pulak kalau terhidu bau-bau yang kurang menyenangkan boleh hidu bau tangan yang disapu nivea creme ni.

3. Krim yang padat dan tidak melekat

Krimnya yang padat tapi tidak melekat. Senang nak sapu kat bahagian muka dan kulit yang kering. Feni suka sapu dekat muka dan tangan serta tumit kaki. Kaki dah macam kaki ayam dah rasa ni haa. Kasar dan merekah. Harapnya dengan nivea cream ni dapatlah membantu mancantikkan kembali kulit kaki yang keras ni

4. Pelembab Kulit

Krim ni sesuai untuk mereka yang berkulit kering. Feni ni kerja 8 jam dalam aircond jadi amat sesuai sapu krim nivea ni. Nak-nak pula sekarang ni bulan puasa. Tak boleh minum untuk lembabkan kulit. Jadi kita lembabkan kulit dengan Nivea Creme.

5. Sesuai untuk rambut juga

Hihi yang ni belum cuba. Nanti balik rumah kita try. Dulu masa tak tahu apa fungsi Nivea Cream ni memang pandang sebelah mata jela kan. Memang teringin nak beli tapi tak beli sebab tak tahu pun apa kegunaannya. Sekarang bila dah tahu memang kena cuba.


6. Boleh buat Masker

Salah satu tips yang dikongsikan oleh page Nivea di facebook ialah boleh dijadikan masker wajah. Wajah kusam dan tak bermaya boleh cuba buat masker wajah. Video korang boleh tengok dekat Sini.

So untuk hari ni just ini dulu #safenireview untuk produk #niveacreme ni. Feedback selepas beberapa hari sapu nivea cream ni akan di update kemudian.

Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak. Maaf zahir dan batin.


2 comments:

  1. Krim ni sama macam foundation ke? Tak pernah pakai lagi tapi tengok iklan kat TV krim dia warna putih kan? Macam lotion..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tak macam foundation. Sekadar pelembab kulit. Kalau nak pakai foundation better sapu nivea cream dulu untuk tahan lebih lama.

      Delete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.