Welcome June !

Friday, June 01, 2018

Welcome June. Setiap awal bulan set target baru dan azam baru. Tak sangka bila ada target ni hidup lebih tenang dan tenteram. Ewah !

Alhamdulillah sudah 16 Ramadhan hari ni. Apa yang berlaku hari ni. Aku kena tolak kurma sampai bawah untuk diagih-agihkan kepada anak-anak yatim di Kelantan sana.





Kita ni rasa susah dah tapi ramai lagi orang yang lebih susah dari kita. Apapun kena bersyukur dengan nikmat yang Allah bagi. Setiap yang berlaku mesti ada hikmahnya. Rasa seronok pula bila buat kerja-kerja amalk begini sebabnya membuatkan aku lebih rasa bersyukur dengan nikmat yang Allah bagi.

Kalau sebelum ini aku tak kisah pun dengan apa yang berlaku di sekeliling aku. Lebih fokus kepada diri sendiri. Bila aku melibatkan diri dengan program-program macam ni rasa lebih bersyukur. "ohh aku lebih baik dari mereka". Bukan nak mendabik dada dengan kelebihan diri malah rasa lebih hamba. 

Jika berada di atas (senang) jangan lupa orang yang memerlukan. Kita duduk atas muka bumi ni hanyalah pinjaman semata-mata. Kalau boleh buatlah baik kepada semua orang. Kita tak tahu bila Allah nak bagi.

Lepas angkut semua kurma ni, aku dengan Kak Diana pergi Sunway Putra untuk cuci mata. Semalam baru dapat gaji kan. Jadi bolehlah reward diri sendiri dengan menyoping 2 helai baju. Hehe.



Semoga bulan June ni lebih bahagia. Balik ni nak berbuka puasa dengan apa tak tahu. Semalam makan nasi sikit je jadi hari ni macam tak bertenaga sangat tapi masih kuat untuk berpuasa. Malu lah dekat anak-anak kalau ummi tak puasa.



No comments:

Tinggalkan komen anda. Terima kasih.

Powered by Blogger.