BERSIHKAN HATI UNTUK HIDUP LEBIH BAHAGIA

Thursday, July 19, 2018
Sebenarnya tulisan ini untuk renungan aku juga. Kadang-kadang aku menulis bukan untuk tujuan mendapat like atau viewer terbanyak. Aku menulis sekadar meluahkan apa yang bermain di fikiran.

Kita selalu cemburu (jeles) dengan kehidupan orang lain padahal hidup kita jauh lebih baik dari orang lain. Bagaimana kita nak tenang kalau hari-hari asyik tak puas hati dengan semua orang.

Bangun pagi-pagi dah fikir itu tak kena ini tak kena. Memang menyerabutkan fikiran. Mengata, menyumpah dan tak puas hati dengan semua orang. Sampai bila pun hati takkan tenang.

Pernah tak korang bangun pagi kemudian teringat pasal benda-benda pahit yang pernah terjadi dalam kehidupan korang sampai seharian mengganggu fikiran. Benda ni sebenarnya hasutan syaitan supaya kita sentiasa memikirkan perkara-perkara buruk dan berfikiran negatif menyebabkan kita akan mendoakan kecelakaan kepada orang lain. Jadi  jom kita salahkan syaiton dengan mengamalkan zikir supaya syaiton-syaiton ini tidak dapat menghasut kita lagi. Kita nyahkan mereka dengan zikir-zikir yang boleh membuatkan hati kita tenang.

Haha tahu tak dengan zikir ni juga membuatkan kita rasa kita ni hamba. Mendekatkan lagi diri kita dengan Maha Esa. 

Salah satu cara untuk membersihkan hati kita yang hitam ialah dengan mengamalkan zikir. 

Jom amalkan zikir harian :

Sumber : Blog Faezuddin

Kan lebih bahagia kalau kita senyum dan teruskan hidup ini dengan tenang. Tak payah stress-stress dan bahagia je. Ewahhh sebab apa, kalau kita stress dan tertekan, penyakit pun mudah datang. 

Jadi mulai hari ini kita teruskan hidup dengan bahagia. Segala dugaan dan cabaran kita hadapi dengan tenang. InshaAllah semuanya akan dipermudahkan dan berjalan dengan lancar.

Okeylah cukup kot bebelan untuk hari ni. Semoga aku terus kuat untuk menghadapi hari-hari yang mendatang. Aku nak bahagia sampai syurga jadi aku mahu semua orang juga menikmati hari-hari yang berlalu ini dengan bahagia.

Senyum !

No comments:

Tinggalkan komen anda. Terima kasih.

Powered by Blogger.