Kerja Sambil Makan-makan di Kota Bharu

Wednesday, September 26, 2018
Masa dalam perjalanan ke Cameron Highland minggu lepas, adalah sembang-sembang dengan Mak Ude dan husband pasal cerita "first time naik kapal terbang". Hahaha Kak Feni memang tak pernah naik kapal terbang seumur hidup sepanjang umur 31 tahun. Tahun lepas kami plan nak bercuti ke Langkawi. Jadi itulah kali pertama Kak Feni dan keluarga naik kapal terbang.

Bulan Oktober tahun lepas kami pun dengan teruja dapat naik kapal terbang. Flight pukul 12 tengahari tapi kami keluar awal pagi sebab takut jam. Maklum sajalah jalan di Hulu Langat dan otw ke KLIA tu memang sesak.

Cerita punya cerita sampai la Kak Feni cakap. Emm entah bila la boleh naik kapal terbang. Nak pergi mana pulak lepas ni ?

Tak lama lepas tu, dapat wasap dari boss tentang kena turun meeting di Kota Bharu pada sekian sekian tarikh. Mulanya Kak Feni cakap. Alaa tak bestnya kena pergi KB. Kena tinggal anak-anak. Sedih ! Bab anak-anak memang lemah betul kan. Tapi oleh kerana kerja kena kuatkan hati. Kena keluar dari comfort zone. Ingat senang ke nak tinggalkan anak ?

Makanya kelmarin Isnin, kami ke Kota Bharu dengan menaiki kapal terbang Firefly. Terpaksa bermalam di Kota Bharu sebab ada 2 meeting yang kena hadir.

Hari pertama, flight pukul 9.40 pagi. Kami sampai di Subang Airport awal lagi sebab takut jalan sesak.

Kami sampai di Kota Bharu pada pukul 11.00 pagi. Mr. Chow jemput kami dengan kereta "porsche" beliau di airport. Bawa kami ke pejabat di Bandar Baru Tunjung. Sebelum tu dia bawa kami pergi tengok stesyen ECRL yang telah dibatalkan oleh kerajaan. Memang besar dan cantik tempatnya. Dekat sangat dengan pejabat kami. Kami tak turun pun kereta just tengok dari dalam kereta.

Seterusnya kami ke site untuk melihat keadaan sekeliling sambil berbincang tentang perancangan yang akan dibuat nanti.

Bersiap-siap untuk meeting yang pertama. Tengahari kami pergi lunch di Sakinah. Kak Feni memang taktahu nak makan apa. Betul orang kata Kota Bharu adalah syurga makanan. Memang HEAVEN sangat-sangat.

Kami bermalam di rumah Kak Amy sebab taknak bermalam di apartment opis. Haha alasannya nak bergosip mosip mak jemah laaa. Kami dijamu makan mee celop Kak Noli (kakak Kak Amy). Memang terbaik di Kota Bharu.

Makan kenyang-kenyang, balik rehat. Pukul 8.00 malam keluar untuk dinner di JL Fara Crab.

Selesai makan malam. Ingat nak jalan-jalan di Wakaf Che Yeh. Oleh kerana kepenatan dan kami perlu keluar esok pagi. Kami terus balik rumah dan tidur.

Pagi Selasa 25/09/2018, 5 orang sahaja yang perlu attend meeting. Yang lain kena masuk pejabat. Jadi kami bersarapan di Kopitiam Kita.

Di sini tak sempat nak ambik gambar sebab fokus dengan perbincangan untuk meeting pukul 11.30 pagi. Kat sini pun heaven juga, sebab makanan dia memang banyak dan sedap-sedap semuanya. Habis bersarapan kami terus ke urusan seterusnya. Meeting bermula pukul 11.30 hingga pukul 1.00 tengahari. Kami kembali ke pejabat untuk makan tengahari.

Lepas makan tengahari kami teruskan dengan internal meeting bersama #teamKB dan #teamKL untuk perkara selanjutnya.

Pukul 3.30 petang masa untuk kami ke airport Kota Bharu. Masa untuk pulang. 2 hari di Kota Bharu atas urusan kerja. Memang seronok sangat sebab boleh selesai hal kerja. Bila ingat anak-anak, sedih pulak nak tinggal lama-lama.

Kami touch down di Subang Airport pukul 6.15 petang. Terus ambil teksi untuk balik. Sampai rumah dalam pukul 9.00 malam. tengok anak-anak depan mata memang hilang habis penat lelah kerja.

2 comments:

1. Wahhh meriahnya makan dekat Fara Crab tu. Tengok gambar pun memasing happy

ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !