Just Be Yourself And Love YourSelf

Wednesday, October 17, 2018
Dalam hidup ini, kalau kita terlalu mengambil pusing dengan kata-kata orang, kita takkan mampu untuk terus maju. Kalau kita ikut je kata-kata orang yang nak menjatuhkan kita. Sampai bila pun kita akan macam tu juga.

Sebaiknya kita jalan je terus. Tak perlu nak puaskan hati semua orang. Sememangnya kita takkan mampu untuk puaskan hati semua orang. Jadilah diri sendiri. Tak perlu nak berusaha sungguh-sungguh untuk memuaskan hati orang. Hati kita yang sakit.

Nak berjaya kena hati kering. Benda remeh temeh ni abaikan jela. Bukan dema yang nak bagi kita makan. Contohnya, kalau kita asyik layan apa yang orang nak kata. Kita jadi kemurungan sampai sakit. Bila sakit kena ambil cuti untuk berehat. Cuti pulak kena potong gaji. Siapa nak tanggung kita dan family kita.

Jadi diri sendiri. Orang putih kata "just be yourself". Tak suka tak payah tunjuk muka. Hidup je dengan apa yang kita mampu. Jangan buat hal dengan orang lain. Jangan cari pasal. Jangan buat gaduh. Buat mudah je. Kita tahu orang tak suka kita, kita diam je.

Dalam hidup ini, belajar bersyukur dengan apa yang Allah bagi. Nikmat syukur itu lebih mendekatkan diri kita dengan Allah. Allah bagi semua ujian ni sebab dia sayangkan kita. Alhamdulillah sebab Allah nak jauhkan kita dari orang-orang yang taguna. Haha

Menjadi diri sendiri buka lesen untuk kita bangga diri tapi untuk mencari kekuatan diri. Biarlah kita hidup dengan cara kita. Tak perlu try hard untuk menjadi terbaik di mata orang. Cukup membanggakan bila keluarga dan orang tersayang ada disisi. Jatuh ke bangun ke, mereka tetap ada bersama kita. Itu yang penting.

Satu lagi, bila musibah datang. Ambil masa untuk muhasabah diri. Mungkin aku kurang itu ini. Jadi sementara peluang ada untuk mengubahnya. Kita berusaha untuk baiki apa yang kurang.

Love yourself and just be yourself.


No comments:

Tinggalkan komen anda. Terima kasih.

Powered by Blogger.