BUKA BUKU BARU HARI NI

Wednesday, December 19, 2018
Assalamualaikum dan selamat pagi. Hari ni Kak Feni buka buku baru sebab buku lama dah habis. Ewah ! Awal sangat Kak Feni buka buku baru kan.

Cerita pasal buku baru ni, memang takkan habis sampai bila-bila. Sebabnya setiap hari kita akan lalui banyak benda yang baru walaupun kita rasa asyik benda yang sama je yang kita buat. Contohnya, macam Kak Feni ni haaa. Bangun pagi. Mandi siap-siap solat subuh dan kemudian bersiap untuk datang kerja.

Lepas tu datang kerja dan seterusnya buat kerja pejabat macam biasa. Kadang-kadang kita rasa "ala boringnya asyik buat benda yang sama". Hakikatnya kita telah melalui hari yang berbeza. Masa takkan menunggu kita dan akan terus berjalan hingga la hari  terakhir dunia ini.


Ni haa cover buku nota yang Kak Feni buat guna apps CANVA. Cantik dan puas hati sendiri sudeh !

Bila dah tampal di buku jadi macam ni.


Nampaklah cantik sikit dari sebelum ni khen. Kalau sebelum ni Kak Feni tulis je pakai maker pen. Well! Walaupun tulisan Kak Feni ni agak not bad tapi rasa kalau buat guna komputer lagi so much better. So kita proceed dengan yang guna printer jela.

Bila print tak sama kaler dengan yang buat sebab printer yang baru ni kaler dia lebih gelap. Tak macam yang dulu. Kaler pun sharp je. Eh ! tiber cerita pasal printer pulak. Tak kisahlah janji kita boleh DIY khenn.

Yang lama sebelum di upgrade menjadi lebih cantik. 



Awal bulan lagi dah siap buku nota ni sebab buku lama dah tinggal beberapa helai je. Hari ni baru sempat buat cover sebab nak buka buku baru ni kena lah semangat sikit.

Kak Feni ada juga survey diary 2019 di kedai buku dan kedai DIY tapi tak berkenan di hati. Buat jela sendiri. Cantik ke tak cantik, okey je sebab sendiri buat dan sendiri puas hati. 



4 comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.