Perjalanan Hidup Yang Berbeza

Wednesday, February 20, 2019
Bila apa yang kita impikan tidak tercapai, mesti ada hikmah yang Allah nak tunjukkan untuk kita. Bersangka baik dengan Allah sesungguhnya Allah itu Maha Pengasih dan Penyayang. Untuk hambaNya yang selalu berdoa dan berusaha inshaAllah pasti ada bahagia.

Kadang-kadang kita rasa cemburu dengan apa yang orang lain ada dan kita tiada. Tapi disebalik ke'ada'an mereka itu, kita tak tahu betapa susahnya mereka untuk mendapatkan apa yang mereka nak. Jadi kita sebagai hamba Allah yang baik. Biarkan mereka dengan bahagia mereka dan kita dengan bahagia kita.

Cari bahagia kita sendiri dengan cara sendiri. Bersyukur itu lebih indah dan bahagia. Disebalik kekurangan yang Allah berikan mesti ada kelebihan. Cuba renung-renungkan dan bermuhasabah diri. Bila kita susah, siapa yang kita cari ? Hanya orang yang terdekat kita akan cari. Keluarga yang selalunya ada bila kita susah. Namun kita seringkali lupa bila kita senang.

Membahagiakan keluarga dahulu sebelum membahagiakan orang lain. Keluarga bahagia hati pun tenang. Hiduplah dengan penuh bahagia dan sabar dalam menghadapi segala dugaan. Yakin akan ada sinar kebahagiaan di kemudian hari


1 comment:

  1. betul tu. bahagiakan keluarga dulu sblm orang lain :)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.