7 KEBAIKAN GLA COMPLEX SHAKLEE YANG PATUT DIAMALKAN OLEH WANITA

Thursday, March 07, 2019
Kebanyakan GLA (gamma-linolenic acid) yang tersedia di pasaran dihasilkan dari Evening Primerose Oil (EPO). GLA Complex Shaklee diekstrak dari borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO. Borage juga adalah 3 kali lebih dari segi biovailabiliti dan 3 kali lebih berksean dari EPO. Shaklee mengekstrak GLA dari borage yang ditanam secara organik di kawasan Saskatchewan.

Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6. Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. Kesegaran dan keberkesanannya terpelihara oleh Shakleeguard, anti-oksidan semulajadi yang dipatenkan. Biovailabilitinya dibuktikan secara klinikal dimana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel dan tisu.

KEBAIKAN GLA-COMPLEX SHAKLEE


1. MENGHILANGKAN SENGGUGUT



Masalah senggugut seringkali menyerang golongan remaja dan wanita ketika datang bulan. Senggugut yang teruk boleh menjejaskan tugas harian wanita sehinggakan terpaksa menganbil cuti untuk berehat di rumah. Antara sebab senggugut adalah hormon yang tidak stabil. GLA membentuk prostaglandin untuk mengawalselia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.

2. MENSTABILKAN HORMON 




GLA Complex juga membantu menstabilkan hormon dan secara tak langsung menghilang senggugut seperti di nombor 1 di atas. 

3. MELEMBABKAN KULIT


Pengambilan GLA-Complex yang berterusan boleh menyebabkan kulit menjadi lebih cantik dan lembab. Ia mengurangkan inflamasi kulit, ekzema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea, dan juga kurap. Ia juga membantu mengurangkan sakit dan bengkak akibat rheumatisma, artritis.

4. MEMUDARKAN KESAN JERAGAT



Jeragat adalah salah satu penyakit kulit yang menganggu penampilan. Tidak kira untuk lelaki atau pun perempuan. Bila jeragat dah mula naik, ia mengambil masa yang lama untuk pulihkan kembali kulit. Kadang-kadang penggunaan produk penjagaan muka sahaja tidak cukup kerana hanya membaik secara luaran sahaja. Amalkan GLA-Complex Shaklee untuk membantu dalam menghilangkan jeragat secara dalaman.

5. MENGAWAL TAHAP GULA DALAM DARAH

 

GLA-complex juga sesuai untuk mereka yang mengalami masalah diabetis. Ia membantu merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetis semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula dalam darah yang tinggi. 

6. MENINGKATKAN KESUBURAN WANITA



Bagi mereka yang sedang mencuba untuk mendapatkan zuriat boleh mencuba dengan mengamalkan GLA-Complex kerana GLA-Complex terdapat dalam set kesuburan. Sesuai untuk lelaki dan wanita. Untuk wanita, ianya membantu dalam menstabilkan hormon dan potensi untuk hamil pun meningkat. Manakala bagi lelaki pula, GLA membantu dalam memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing. Ia juga membantu dalam meningkatkan kualiti sperma.

7. MEMBANTU MENGAWAL KITARAN HAID LEBIH TERATUR



Bagi mereka yang mengalami masalah haid tidak teratur, kadang-kadang datang dan kadang-kadang tak datang berbulan-bulan, boleh cuba amalkan GLA-Complex kerana ianya akan membantu mengawal kitaran haid supaya lebih teratur. 


Untuk bulan Mac 2019 ni, promosi hebat untuk anda sekiranya membeli GLA-Complex. Belian 4 botol GLA-Complex dengan harga RM365.00 dan dapat e-voucher RM30.00 untuk belian seterusnya yang melebihi RM100.




Untuk pesanan atau pertanyaan berkenaan dengan produk boleh menghubungi Kak Feni.

Safeni Feni
Shaklee ID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com


4 comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.