Kita Semua Tak Sempurna

Sunday, March 03, 2019
Alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah syukur pada Allah. Disebalik ujian yang Allah bagi pasti ada hikmahnya. Ajari hati untuk redha dan sabar dengan ujian Allah.

Sesungguhnya sebesar besar ujian, Allah lagi BESAR. Alhamdulillah yakin dengan Allah sebagai pembantu ketika kita dalam kesusahan. Bersyukur dengan segala nikmat Allah bagi.

Sentiasa ingatkan diri tentang yang kita ni hamba Allah. Bukan siapa-siapa. Tak rugi merendah diri malah lebih dihormati.

Hidup di dunia ini, selagi kita bernafas sentiasa akan diuji. Diuji dengan kesenangan, kesusahan, sakit, gembira dan sebagainya. Kita hadapi ujian ini dengan sabar dan tabah. Dekatkan diri dengan Allah menjadikan kita lebih tenang dan bahagia.

Kadang-kadang kita selalu fikir susahnya nak dapat. Sedangkan Allah dah janji, kalau kau buat apa yang Allah suka pasti ada ganjarannya. InshaAllah.

Kalau tak di dunia, di akhirat Allah balas. Jangan putus asa untuk terus berbuat baik. Ikhlaskan hati untuk buat lebih baik dan menjadi baik.

Kadang-kadang kita selalu dengar bisikan syaitan untuk membolak balikkan hati kita sehinggakan berlaku pertelingkahan sesama manusia. Dengki mendengki dengan kejayaan orang lain hinggakan ada yang sanggup menggunakan cara yang kotor untuk menjatuhkan orang lain.

Minta ampun dengan tuhan. Bertaubatlah untuk ketenangan hati. Tulislah yang baik-baik untuk nasihatkan diri sendiri. Kita semua tak sempurna. Maafkan semua orang dan bersihkan hati.

Tegur menegur dan terima kekurangan diri. InshaAllah kita akan cuba muhasabah diri dan memperbaiki diri. Sesungguhnya orang yang tidak dapat menerima teguran itu adalah orang yang sombong.

Alhamdulillah sekadar untuk mengingatkan dan pesanan untuk diri sendiri.

#kakfenistory #safenifenidotcom

3 comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.