Sakit Gigi

Bila dah sakit ni. Macam-macam penyakit datang. Lepas satu satu datang. Kita sabar dan anggap ini ujian. Redha dengan ujian ini.

Ni kena pula sakit gigi. Berdenyut nyut nyut rasa. Efek dia sampai berdengung telinga dan sakit kepala. Memang betul sakit gigi antara sakit yang paling seksa di dunia selain sakit nak bersalin dan sakit nak menghadapi sakratul maut.

Bagi kita yang muslim ni kena ingat, sakit itu penghapus dosa. Kita ni pendosa dan banyak dosa. Salah satu cara Allah nak bersihkan dosa kita ialah dengan menurunkan penyakit. Biasalah kita ni, bila dah sakit baru nak ingat Allah. Alhamdulillah dengan cara ini Allah bagi hidayah.

Biasalah kita ni, kalau diberi nikmat selalu susah nak bersyukur. Leka dan lalai dalam nikmat yang Allah bagi. Cuba nikmat itu ditarik sementara. Menggelumpur macam orang hilang punca. Padahal ujian itu tanda Allah sayang. Dia nak kita kembali pada Dia.

Berbalik kepada sakit gigi. Kalau pergi hospital kerajaan bayarannya memang murah berbanding dengan hospital swasta. Tapi perlukan pengorbanan dari segi masa. Kena tunggu lama. Kalau swasta ni tak la menunggu lama. Service pun okey. Orang pun tak ramai.

Sekarang ni nak cabut gigi pun dah RM120. 00. Ingat dulu, masa husband dok ngadu sakit gigi, sekali cabut RM90.00 je. Itu masa Abang Aus kecik lagi. Ni dah darjah 1. Beberapa tahun yang lalu. Sekarang ni semua benda dah mahal.

Apapun semoga dipermudahkan segala urusan. Jaga gigi sebab kalau sakit gigi hanya tuhan je yang tahu betapa sakitnya dia.

#kakfenistory #safenifenidotcom


1 Comments

  1. Semoga cepat sembuh.. Pengalaman pahit bagi ejulz.. hehe

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !