Selamat Pengantin Baru Untuk Pak Su

Thursday, March 28, 2019
Sibuk 2 3 minggu ni. Sekarang ni baru boleh tarik nafas lega. Majlis pun dah selesai. Bermula hari Jumaat lepas sampai lah ke hari Ahad. 3 hari berturut-turut majlis perkahwinan Paksu. Jumaat majlis akad nikah di Semenyih, Sabtu majlis sebelah pihak perempuan dan hari Ahad majlis di pihak lelaki.

Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar sekali. 

Jumaat 22/03/2019.

Kami betolak awal ke Semenyih untuk majlis akad nikah. Majlis ni hanya adik beradik dan Mak Ude je yang hadir sebab semua orang masih kerja. Malam baru ramai yang sampai.




Alhamdulillah dipermudahkan segalanya. Majlis akad nikah dimulakan di surau berdekatan pada pukul 3.00 petang selepas selesai orang solat Jumaat. Sementara menunggu orang lelaki solat Jumaat, geng wanita dan mak-mak ni bertanggak di homestay yang telah disediakan oleh pihak keluarga pengantin perempuan. Selesai sahaja majlis akad nikah, kami dijemput ke rumah pengantin untuk menjamu selera.

Selesai majlis, kami bertolak balik ke rumah mak. Malam ni ada majlis makan-makan untuk ahli keluarga. Makan malam biasa-biasa je. Kami pula dah tempah untuk berinai, mengalahkan pengantin. Biasalah semua nak melawo kan. Kihkihkih.



Ramai yang berinai tapi tak sempat nak ambik semua. Yang ni jer sempat ambil gambar nak buat kenangan. Jumaat malam, kami agak bersantai jer dengan family sebab aktiviti malam ni hanya makan-makan dan berinai untuk wanita. Memeriahkan suasana. Ramai yang ambik turn nak berinai sebab yang menconteng inai hanya seorang je. Import jauh dari Ampang.

Masa ni, Kak feni dah sakit kepala sangat-sangat sebab penat dan cuaca pun hangat sangat. Sementara menunggu inai di tangan kering, sempat jugalah berbaring di tikar untuk melelapkan mata yang letih.

Sabtu, 23/03/2019.

Majlis perkahwinan di sebelah pengantin perempuan. Masa ni sanak saudara ramai dah sampai untuk sama-sama memeriahkan majlis.






Alhamdulillah selesai majlis di sebelah pengantin perempuan. Kami balik ke rumah untuk persiapan kenduri esok hari pula. Nasib baik lah Hulu Langat dengan Semenyih tak jauh mana. Dalam 30 km kalau ikut jalan belakang. Kalau ikut highway pun lebih kurang macam tu juga.

Ahad, 24/04/2019.

Majlis menyambut menantu sebelah pihak lelaki yang berlangsung di Dewan Taman Sri Nanding. Majlis bermula pada pukul 11.00 pagi. Kami ahli keluarga bersiap awal untuk menyambut kehadiran para tetamu.



Sebenarnya banyak lagi gambar yang di ambil tapi semuanya guna handphone orang lain. Hahaha Handphone Kak Feni habis bateri sebab dibuat main games oleh Abang Aus. Sabor jela. Jadi tumpang jela ambik gambo dengan handphone orang lain. Bila dah majlis ni, kadang-kadang tak sempat nak berOOTD. Kihkih.

Apapun nak ucapkan 'Selamat Pengantin Baru untuk Paksu dan Acu, semoga bahagia sampai syurga". Welcome to the club.

Tu jela nak update kot, mana tahu esok fb dengan ig jeng ke, ada jugak bekap di blog Kak Feni ni. Satu dunia boleh tengok. Haha perasan tak sudah !


2 comments:

  1. Inilah dia penat yang membahagiakan..dapat berkumpul ramai-ramai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kann. Kalau takde kenduri memang susah nak jumpa.

      Delete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.