VITALEA SHAKLEE MULTIVITAMIN TERBAIK UNTUK KESIHATAN

Monday, March 18, 2019
Badan selalu rasa letih dan tidak bermaya ? Mudah mengantuk dan kurang mood untuk melakukan tugas harian. Badan pulak rasa lemau dan kurang motivasi hingga menjejaskan aktiviti harian. Cuba amalkan Vitalea sebagai makanan tambahan untuk memberikan tenaga bagi menjalankan tugas harian dengan cergas dan sihat.

Multivitamin dan mineral pertama di dunia dihasilkan pada tahun 1915. Dicipta oleh Dr. Forrest C. Shaklee iaitu pengasas Shaklee.

Asalnya dikenali sebagai "Vitaliza-mineral' dan disingkatkan nama jadi "vita-min'. Perkataan vitamin yang disebut sekarang asalnya dari Shaklee. Bentuk asalnya ialah cecair dan diolah menjadi tablet. Tablet disaluti dengan serbuk nutrisi spirulina sebab tu warnya hijau.

1 Tablet vitalea bersamaa 28 nutrisi lengkap iaitu ekstrak sayur, buah-buahan, 12 vitamin dan 7 mineral. Vitalea adalah multivitamin yang paling pantas dan paling larut dalam air. Ianya memudahkan tubuh untuk menyerap segala nutrisi.



Antara vitamin penting yang terdapat dalam Vitalea ialah :

Biotin - Membantu badan dalam menghasilkan tenaga daripada protein dan lemak.
Vitamin D - Menyokong penyerapan kalsium untuk tulang dan gigi yang sihat.
Beta Karotena - meningkatkan kesihatan mata, kulit dan sistem imunisasi.
Vitamin E - Menyokong kesihatan sekular dan meningkatkan kesihatan hati, usus, dan fungsi imunisasi.
Kalsium - Menyokong kekuatan tulang, pengaliran darah urat saraf dan otot.
Boron - Membantu dalam metabolisme vitamin D dan mineral yang terbabit dalam perkembangan tulang
Magnesium - Menyokong kekuatan tulang, fungsi otot, dan membantu kekalkan tekanan darah dan denyutan nadi jantung


KENAPA PERLU AMBIL VITALEA SEBAGAI SUPLEMEN TAMBAHAN ?


Kita ni makan pun kadang-kadang tidak cukup seimbang disebabkan oleh pelbagai faktor. Antaranya bila kita terlalu sibuk dengan kerja sampai makan pun tidak ikut waktu. Terpaksa tinggalkan makan sarapan pagi atau makan tengahari. Makan pula makanan yang kurang berkhasiat seperti makanan segera dalam tin dan juga banyak bahan pengawet yang dah tentu tidak bagus untuk kesihatan. 

Dari segi seimbang memang tidak seimbang kerana tidak cukup dengan sayur dan buah-buahan. Makan sekadar makan untuk mengisi perut yang lapar. Sebab tu kita kena ambil suplemen untuk membantu dalam mencukupkan nutrisi yang kurang dalam tubuh.



Ujian klinikal telah membuktikan dengan pengambilan VITALEA SHAKLEE selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sehingga 65%. Vitalea telah dipilih oleh Center for Science di Amerika Syarikat sebagai THE BEST MULTIVITAMIN di dalam Public Interest pada tahun 2000.


MANFAAT VITALEA SHAKLEE 


Penambah Tenaga Segera - Memberikan tenaga untuk kecergasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja harian.

Pelengkap Nutrisi - Kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran (vegetarian) dan anemia.

Keupayaan sistem Produktif - Penting untuk kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar.

Metabolisma - Sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan.

Elemen Penting Pada Sel Tubuh - Menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertubuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku, dan hormon serta menjaga tirod.

Melindungi Organ - Melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati.




TESTIMONI VITALEA SHAKLEE




Berminat untuk mendapatkan Vitalea boleh menghubungi Kak Feni :-


Safeni Feni
Shaklee ID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com



1 comment:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.