Apa Perlu Aku Buat Untuk Masalah Tekanan Darah Rendah ?

Thursday, April 11, 2019
Semalam aku skip menulis di blog. Kenapa dan sebab apa memang banyak sangat alasannya. Salah satunya aku balik awal sebab husband aku cuti. Cuti ganti sebab dia outstation ke Johor Bahru pada Isnin lepas. Jadinya aku kena balik naik MRT.

Jadi isteri dan ibu ni bukan senang. Apa-apa pun kena mintak restu suami sebab syurga isteri kan di bawah tapak kaki suami. Itu pun kalau dia buat ikut suruhan Allah la kan. Sama-sama mencari redha Ilahi. Bila dah kahwin ni memang kena banyak sabar dan bertenang. Kalau tak lama dah hancur rumah tangga. Kesian dekat anak-anak macam aku. Jadi aku taknaklah benda yang sama berulang terjadi pada anak-anak aku.

Hidup ini bukanlah tentang aku saja walaupun kadang-kadang aku rasa nak sangat jadi selfish. Taknak pedulikan orang lain dan hidup sendiri tapi aku tak boleh. Banyak benda yang aku kena buat untuk hidup ini. Aku tak boleh nak putus asa dengan segala apa yang orang dah buat pada aku. Biarlah, yang tak suka kita tak boleh paksa tapi kita boleh cari bahagia dengan cara kita sendiri. 

Sebenarnya aku ni dah dua tiga hari asyik pening dan sakit kepala. Bila pergi jumpa doktor, jawapan tekanan darah rendah. Selalu jadi sebelum dan selepas datang bulan. Kalau lambat datang bulan lagi la macam-macam simptom ada. Sakit kepala, pening, sakit pinggang, mual-mual angin dan banyak lagilah kalau aku nak senaraikan.

Aku perasan yang aku tak ambil suplemen dengan konsisten. Jadi hari ni aku tekad nak makan suplemen dengan konsisten. Nak makan ikut waktu supaya kesihatan aku bertambah baik.


Bila umur dah semakin hari semakin bertambah ni, aku memang kena jaga kesihatan. Makanan yang aku makan kena jaga dan juga aku kena banyak bersenam. Sejak akhir-akhir ni, aku malas betul nak bersenam. Sebelum ni aku aktif dan rajin juga layan zumba petang-petang masa bos dah tak ada kat opis.

Ni bila tak aktif, memang rasa mudah penat dan cepat mengah. Naik tangga sikit pun dah mengah, semput. Macam mana kalau tiba-tiba kena hiking ke, berlari ke , naik basikal aku ni. Maunye cepat jer pancit.

Okey back to suplemen ni, kenapa aku pilih Vitalea ?

Ianya adalah multivitamin yang pertama di dunia ni. Jadi untuk yang rasa malas macam aku nak telan banyak-banyak vitamin ni boleh ambil Vitalea sebagai suplemen harian.  Dekat belakang botol Vitalea ni ada arahan pemakanan. Take 2 tablets daily maksudnya dalam bahasa Melayu ambil 2 biji sehari. Dah cukup untuk keperluan harian badan kita.


Untuk orang yang susah nak makan sayur dan buah macam aku ni memang elok sangat sebab setiap tablet vitalea ni mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah-buahan, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA. 

Tablet Vitalea ni disaluti dengan serbuk nutrisi iaitu spirulina. Ia dihasilkan dengan kaedah yang terkini dan teknologi eksplosif yang kompleks. Ia merupakan tablet multivitamin yang paling pantas di dunia terlarut dalam air dan juga tubuh manusia. Mineral yang terkandung di dalamnya mudah berintegrasi dengan protin untuk penyerapan pantas oleh usus kecil.

Ujian klinikal juga telah membuktikan dengan pengambilan Vitalea Shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak  65%. Vitalea telah dipilih oleh Center for Science di Amerika Syarikat sebagai THE BEST MULTIVITAMIN di dalam Public Interest pada tahun 2000.

Lagi aku nak share tentang kebaikan Vitalea ni ianya berbaloi untuk diamalkan dan harganya memang sangat mampu milik dan berpatutan untuk orang macam aku. Sebotol Vitalea mengandungi 120 tablet, jadi kalau aku konsisten ambil 2 tablet sehari. Tahan sehingga 2 bulan. Memang jimat sangat. Harganya pun tak sampai pun RM100. Jadi aku tak perlu spend duit tiap-tiap bulan untuk beli vitamin ni.

Aku ni kadang-kadang memang kedekut kalau bab-bab menghabiskan duit. Tapi kalau bab vitamin ni aku akan pastikan aku alah membeli dan menang memakai.



    

3 comments:

  1. CT penah dengar orang cakap.. dedua jenis penyakit darah tinggi n darah rendah sure bahaya tapi darah rendah lagi bahaya.

    ReplyDelete
  2. terbaek.. semoga sihat selalu..

    ReplyDelete
  3. Vitalea komplit sekali nutrisi nya jadi diminum rutin bisa menyehatkan tubuh

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.