Bila Masalah Air Melanda Kawasan Pejabat

Thursday, April 25, 2019
Hari ni hari yang ke 2 ketiadaan air bagi kawasan Sentul ni. Alhamdulillah bekalan air tangki untuk pejabat kami masih ada. Semua pemilik dan penyewa menggunakan air secara berhemah. Semalam memang sakit kepala sebab terlalu panas. Rasa macam duduk dalam sauna.

Kak Feni pulak puasa semalam sempena bulan Syaaban. Ada hikmah semuanya. Bila puasa ni, kuranglah minum air dan kurang nak ke tandas. Balik rumah lepas makan berbuka puasa terus telan panadol sebab tak tahan sakit kepala.

Tak boleh nak sakit kepala sebab semalam ada kematian. Jadi kami kena bergerak ke Kajang untuk menziarah. Dua tiga minggu ni ramai yang dah pergi meninggalkan kita. Sedih je rasa nak-nak pula Ramadhan nak dekat. Mereka dah tentu dah pergi, kita yang tinggal ni tak tahu macam mana.

Hari ni, alhamdulillah bertambah ok. Dengarnya, air dah ada. Jadi "air cond" pun macam dah dipasang dan suasana di opis ni macam terkawal. Alhamdulillah syukur. Panas dunia pun rasa tak tahan, panas akhirat tak tahu macam mana.

  

 



Persediaan untuk menghadapi masalah kekurangan air. Habis satu level bersama-sama bertungkus lumus menyimpan bekalan air masing-masing. Masing-masing simpan air ikut pejabat masing-masing. 

Masalah air ni bukan hanya kawasan Sentul jer. Banyak tempat lagi. Rumah Kak Feni di Hulu Langat, nasib baik tak terlibat dengan masalah kekurangan air ni. Alhamdulillah. Kalau pejabat tak ada air, rumah tak ada air lagi huru hara. Nak-nak pulak ada anak kecil macam Kak Feni ni.

Kat pejabat ni bila air tak ada, air cond stak ada. Tak tahu la apa hal nye. Hahaha. Oleh kerana tak tahan panas hari ni, makanya kami telah membeli sebuah kipas kecil untuk setiap seorang di pejabat ni.




Harga kipas ni pun boleh tahan juge. Nasib baik berkualiti dan menyejukkan. Siap ada tempat untuk letak essential oil di tengah tu. Apa lagi minta essential oil yang Datin punya. Wangi je bau. Hilang sakit kepala.

#KakFeniStory

4 comments:

  1. Betul kak..bila bekalan air terganggu..emosi kita pun terjebak sama..Allahu.Dulu masa PC kerja..bila tak ada air...nak nangis rasanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kann. memang rasa nak menangis. Kak Feni rela simpan air dari tak ada air. Biar lebih jangan kurang. Seksa.

      Delete
  2. Kak umah abe kie plak x de elektrik! Panas tul bila nk tdo mlm.

    ReplyDelete
  3. Dugaan sungguh bila tak ada air nie..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.