Makan-Makan Di Restaurant D'lala Seafood Kampung Baru KL - Thai Restaurant

Monday, April 08, 2019
Dua minggu berturut-turut dapat makan free. Minggu sebelum ni kami makan di Restoran Ikan Bakar Sri Nikat Sungai Lui, Hulu Langat untuk memenuhi permintaan pengantin baru. Yang ni kami tak sempat nak bergambar bagai sebabnya sibuk dok berborak bergosip mak jemah.

Next restoran kami pergi makan ialah Restaurant D'lala Seafood Kampung Baru KL. Makan kat sini agak selesa sikit sebab tempah awal. Kalau walk in memang berjanggut lah menunggu sebab memang pilihan orang ramai.


D'lala Seafood ni dekat dengan tempat kerja abah, jadinya dia lah yang kena pergi awal untuk buat pesanan. Seronok sebab kami sampai, tak perlu tunggu lama. Maklumlah perut dah masing-masing lapar. Sampai terus nak ngap je. Hihi

Antara menu yang kami order ialah siakap stim limau, siakap 3 rasa, tomyam, kerang bakar, kerabu mangga dan untuk anak-anak telur dadar dan sup kosong. Kalau makan kedai Thai memang ni lah yang pasti kami order. Cukup untuk 11 orang makan. 






Semua makanan ini sedap-sedap belaka.  Kami tak ambil banyak sebab perut semuanya kecil-kecil. Kalau order banyak-banyak pun mesti tak habis. Nasi satu bekas tak habis. Lauk pauk alhamdulillah semuanya licin.

Untuk dessert pulak, kami order pulut mangga dan juga bubur ubi kayu. Pulut mangga yang lemak dan manis memang sedap dengan tekak ni.



Untuk #review makanan di sini. So far so good. Sedap makanannya. Service dia untuk masakan panas kena order awal sebab kalau walk-in memang lambat. Kami kena tunggu agak lama untuk dapatkan sup kosong sampai Abang Aus mengamuk. Berkali-kali kami minta tapi tak sampai-sampai. Mungkin kami sampai peak hour dan terlalu ramai customer, jadi kami pun okay saja. Untuk dessert dan stall itu agak pantas. Order jer terus sampai. Apapun Kak Feni bagi 3 bintang. 

Sebenarnya, Mak yang belanja kami semua ni. Alhamdulillah murah rezeki mak dan kami semua. Berkumpul ramai-ramai anak beranak untuk luangkan masa berkualiti bersama-sama. Disamping mengeratkan hubungan silaturahim. Tak cukup corum juga sebab ayah dengan adik bongsu tak ada sebab urusan lain. Jadi makan-makan dengan yang mana ada jela.



Kami bergambar kenangan di depan kedai untuk memori akan datang walaupun ini adalah kali yang ke-3 Kak Feni makan di sini.


Lepas makan, perut dah kenyang kami semua beramai-ramai ke Dataran Merdeka untuk menikmati pandangan malam di ibu kota. Anak-anak suka sangat macam burung terlepas dari sarang bila dapat keluar. Kadang-kadang aktiviti macam ni pun dah boleh menghilangkan stress bukan sekadar untuk anak-anak, malah kita orang dewasa juga.



4 comments:

  1. Makan ramai-ramai.. Sama-sama nikmat lain macam .Seronoknya lebih berganda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan. Nak-nak pulak dengan family tersayang.

      Delete
  2. ada pulut mangga sekali !! sedapnya..

    ReplyDelete
  3. mantab ni mbak, enak-enak makannnya :V

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.