Motivasi Hari Ini. Semoga Kau dan Aku Kuat !

Tuesday, April 16, 2019
Tiada siapa di dunia ini yang tidak mempunyai masalah selagi kita masih punya nafas untuk bernyawa. Dugaan itu menjadikan kita lebih kuat dan tabah dalam menghadapi segala ujian hidup ini.

Bak kata bos Kak Feni, kita selalu inginkan nak itu nak ini. Contohnya nak pergi travel ke luar negara sebab dia selalu pergi travel ke luar negara. Bila dah sampai ke tempat yang di tuju tersebut, terasa macam "dream comes true". Ini adalah antara kata-kata bos Kak Feni pada 2 tahun lepas tak silapnya.
Masa tu dia baru balik dari pergi Amerika.

Kak Feni yang sesungguhnya buku merah pun tak pernah ada ni sangat teruja nak dengar cerita dia pergi oversea. Dia pun tak kedekut nak share pengalaman. Borak-borak masa makan tengahari. Kak Feni masa kerja memang kena buat kerja betul-betul. Masa lepas kita share pengalaman.

Alhamdulillah dikelilingi dengan orang yang baik-baik walaupun kami berlainan agama. Di Malaysia ni kita hidup aman damai berbilang kaum. Kalau kita saling hormat menghormati, inshaAllah baik-baik saja.

Nak didik hati suruh sabar bukan senang. Kadang-kadang mari juga perasaan cemburu dan sakit hati dengan apa yang berlaku. Padahal Allah dah tetapkan bahagian masing-masing. Jangan cemburu dengan kelebihan yang orang lain ada sebab kita pun ada kelebihan sendiri. Jangan biarkan emosi menguasai diri.

Nak jadi baik tak susah namun tak mudah. Kena kuatkan semangat. Nak twist balik negatif ke arah positif pun ambil masa. Kadang-kadang nak merawat hati sendiri pun ambil masa. Nak jadi lebih baik perlukan kekuatan mental dan fizikal. Sokongan orang-orang terdekat dan banyak faktor lagi. Namun diri sendiri yang perlu kuat. 

Macam tu juga nak positif. Kena senitasa positif dan ceria-ceria selalu. Kalau salah minta maaf dan cuba perbaiki kesalahan itu. Kalau hari-hari kau dengar dan sebut perkataan yang negatif dan buruk. Secara tak langsung mempengaruhi kualiti kehidupan juga. Jadi hiduplah dengan cara kita supaya Allah redha dan berkati kehidupan ini.


1 comment:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.