Jalan-Jalan Di Nilai 3 Untuk Beli Perabot Jati

Tuesday, May 21, 2019
Semalam kami sempat ke Nilai 3 untuk beli perabot kepada mak mertua. Sebenarnya dah lama sangat dah plan nak pergi Nilai nak beli perabut Mak Mertua. Asyik tertangguh-tangguh hinggalah semalam tekad pergi jugak. Kira perabut raya lah.

Kami bertolak dari rumah pukul 11.00 pagi dan sampai sana dekat pukul 1.30 tengahari. Tak jauh sangat dengan Hulu Langat. Kami ikut highway je. Sampai sana terus ushar kedai-kedai perabot di situ. Jalan-jalan di sekitar deretan kedai di Nilai 3 ni memang seronok. Boleh cuci mata dan tengok macam-macam pilihan perabot yang ada. 

Di Nilai 3 ni selai perabot, terdapat juga langsir, karpet, barang-barang hiasan perkahwinan dan banyak lagi. Teringat dulu, masa Kak Feni study di Mantin. Kalau nak balik kolej mesti singgah Nilai sebab nak shopping barang murah di sini.

Kalau beli langsir pun memang berbaloi sebab upah jahitnya percuma di sini. Tunggu dalam sejam siap jahit ikut apa yang kita mahu. Macam-macam pilihan ada. Sediakan duit je untuk beli dan tempah.

Memang gila kalau datang sini. Rasa macam nak beli semua. Haha nama pun perempuan kan. Nak-nak raya ni kena kawal nafsu. Nanti nak balik kampung nak pakai banyak duit. Nak kena spare duit minyak dan tol serta duit makan anak-anak. Semua tu kena guna banyak duit. Lain kalau kita ni orang have-have yang nak belanja apa pun tak perlu tengok price tag.



Pergi masa bulan puasa ni okey tapi agak penat dan tak boleh makan. Hahaha kami biasanya kalau berjalan mesti lepas tu nak makan. Kali ni pergi bulan Ramadhan jadi kena bersabar dalam segala ujian. 

Kami pergi awal, jadinya tak lah rasa penat sangat dan cuaca masa kami pergi tak panas sangat dan berangin. Jadi tak terasa penat. Mungkin hikmah bulan Ramadhan. Buat sesuatu kerana Allah Taala. InshaAllah dipermudahkan segala urusan.

Akhirnya setelah berpusing-pusing di dalam beberapa buah kedai. Makanya kami sepakat untuk memilih satu sofa jati yang lain daripada lain. Dalam banyak-banyak kedai di situ, hanya satu je yang ada macam yang Mak Mertua Kak Feni nak. Jadi kami pun berpatah balik tempat yang nak beli tu.

Mula-mula nak bawa balik naik kereta alza tapi oleh kerana agak besar jadi orang kedai akan hantar guna lori. Kat sini kos penghantaran adalah percuma. Alhamdulillah jimat kos penghantaran. Lepas raya ni kita datang lagi untuk shopping hiasan dinding. Kerja keras dan kumpul duit dulu. Lepas tu boleh makan-makan yang sedap di Nilai 3 ni.

4 comments:

  1. Alhamdulillah..dah dapat apa yang dicari ya.

    ReplyDelete
  2. wahhh dah buat persiapan raya nmpk?😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. untuk mak mertua ni. rumah sendiri masih belum kemas

      Delete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.